Dotaz na provádění diagnostiky dětí v mš
Děkuji za informaci. Hezký den.
Odpověď:
Dobrý den,
záleží na tom, jakou diagnostiku máte na mysli. Pokud jde o určitou základní pedagogickou diagnostiku, realizovanou obvykle formou pozorování (zjednodušeně řečeno „sleduji, co dítěti jde a co mu nejde, a podle toho se soustředím na rozvoj dovedností, které mu zatím nejdou“), tak takovou diagnostiku zpravidla provádí každý pedagogický pracovník – byť učitel samozřejmě na vyšší úrovni odbornosti, než asistent pedagoga.
Pokud by šlo o odbornější diagnostiku vzdělávacích potřeb dítěte, tak tu neprovádí ani asistent, ani učitel – tato diagnostika je svěřena do rukou odborných poradenských pracovníků, jako jsou psychologové a speciální pedagogové. Na to, aby dítě mohlo čerpat nějaká zvýšená podpůrná opatření, je pak potřeba, aby diagnostika jeho potřeb byla provedena ve školském poradenském zařízení (v pedagogicko-psychologické poradně nebo ve speciálně pedagogickém centru).
S přáním všeho dobrého,
Zbyněk Němec
Nová škola, o.p.s.