žák odmítá AP
našemu plnoletému žákovi (SŠ) byl diagnostikován aspergerův syndrom, odmítá nicméně všechny úlevy, možnost přidělení asistenta i další návštěvu PPP. Zároveň ale značně zatěžuje svou třídní učitelku svou potřebou rozebírání a řešení různých situací. Situace se stává obtížně zvladatelnou.
Jak by škola mohla situaci řešit?
Děkuji,
Dušková
Odpověď:
Dobrý den,
obávám se, že zde Vám moc nepomůžu - takováto situace by určitě potřebovala konzultaci s odborníkem na práci s žáky s poruchami autistického spektra, který žáka zná (nebo alespoň dostane dostatečné množství informací o žákovi) a který bude s žákem ochoten dále pracovat.
Dokud žákovi platí předchozí doporučení z PPP, je škola povinna nabízet žákovi všechna v doporučení uvedená podpůrná opatření. Zároveň ale všechna podpůrná opatření ve druhém nebo vyšším stupni podpory (dle § 16 školského zákona a dle vyhlášky č. 27/2016 Sb.) podléhají informovanému souhlasu zletilého žáka (nebo u nezletilého souhlasu jeho zákonného zástupce), bez informovaného souhlasu nemohou být podpůrná opatření poskytována.
V dané situaci bych Vám doporučoval zkusit se obrátit na specialisty na poruchy autistického spektra - třeba na Vašeho krajského koordinátora pro autismus (jejich seznam a kontakty najdete na webu MŠMT - zde: https://www.msmt.cz/vzdelavani/socialni-programy/adresar-krajskych-koordinatorek-pas).
S přáním všeho dobrého,
Zbyněk Němec
Nová škola, o.p.s.