Přímá činnost

Vytvořeno: 09.10.2022
Dobrý den ,chci se zeptat mám úvazek 30 h.týdně. 27 přímé a 3 hod.nepřímé činnosti. V rozvrhu jsem fyzicky u žáka 30 hod. týdně. + mám dozory na chodbě a konzultace s rodiči 30 min. týdně. Bylo mi řečeno,že asistent má 60 min.hodiny.Ale nikde v zákoně to přeci dané není .A jak to, že je v tom takový nesoulad a ředitelé škol to určuji každý jinak? V minulé škole mi počítali 45 min. přimé vyučovací hodiny což se shodovalo přesně s hodinami v rozvrhu dítěte což bylo 27 hod.týdně. Nebylo by dobré sjednotit podmínky pro výpočet přímé a nepřímé činnosti. To ,že každý ředitel počítá jinak hodiny mi přijde na to, že jde o státní sektor velice neprůhledné a nekorektní vzhledem k tomu ,že asistent pedagoga je řazen mezi pedagogické pracovníky. Pokud by bylo možné zapracovat do zàkona o ped.pracovnících jasně a průhledně určení výpočtu pracovní doby z 60 či 45 min. pro všechny asistenty v ČR. To co se děje asistentům, jak se vykládá jejich náplň činnosti a výpočet PPČ škola od školy jinak je neúcta k naší náročné práci. Řeší tohle někdo a pokud ne tak by se podmínky asistentů měli sjednotit stejně tak jak to mají učitelé.Tam je to jasně dané .Děkuji Vám za odpvěď.

Odpověď:

Dobrý den,

je pravda, že u asistentů pedagoga není nikde v závazných dokumentech uvedeno, zda by počet jejich hodin přímé pedagogické činnosti měl být vypočten z hodin vyučovacích (45 min.) nebo z hodin běžných (60 min.) – záleží tak na intepretaci ředitele školy. Podle mých zkušeností převažují ředitelé, kteří uplatňují přísnější kritérium a vycházejí z délky běžné hodiny. S tím, že by bylo vhodné interpretaci sjednotit, určitě souhlasím, nicméně to my (z pozice neziskové organizace provozující informační webové stránky) nemůžeme nijak přímo ovlivnit – záleží to na ministerstvu školství. Současně se obávám, že pokud dojde ke sjednocení výkladu, sjednotí se to na délce hodin běžných, což by žádnému asistentovi bohužel asi nepomohlo.

S přáním všeho dobrého,

Zbyněk Němec,

Nová škola, o.p.s.

«   zpět