neslyšící rodiče
Děkuji moc za odpověď. Hanka
Odpověď:
Dobrý den,
doporučení podpůrných opatření (včetně třeba pozice asistenta pedagoga) vždy záleží na posouzení vzdělávacích potřeb žáka ve školském poradenském zařízení (PPP nebo SPC). Samotná skutečnost, že žák má neslyšící rodiče (a sám je slyšící), ještě nemusí nutně znamenat, že žák má nějaké speciální vzdělávací potřeby, záleží hodně na tom, jak byl žák v minulosti veden (ze strany rodičů, ale i jiných osob, prarodičů, v předškolním vzdělávání apod.). Může se ale stát, že dítě neslyšících rodičů bude mít například jazykovou bariéru, protože v jeho domácím prostředí není mluvená čeština komunikační prostředkem – v takovém případě může být dané dítě poradenským zařízením posouzeno jako žák se speciálními vzdělávacími potřebami (v aktuální poradenské terminologii by šlo specificky o „žáka s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu odlišných kulturních a životních podmínek“) a mohou mu být doporučena podpůrná opatření.
S přáním všeho dobrého,
Zbyněk Němec
Nová škola o.p.s.