Meta zve na online diskuzní setkání Asistujeme u nově příchozích dětí z Ukrajiny
- Zaměstnali jste ve škole asistentky/asistenty z Ukrajiny?
- Přemýšlíte, jak je co nejlépe zapojit do školního prostředí?
- Jak se liší jejich práce ve školách od běžných asistentů pedagoga a v čem spočívá jejich přínos pro podporu vícejazyčných dětí a žáků?
Online diskusní setkání Asistujeme u nově příchozích dětí z Ukrajiny aneb zapojujeme vícejazyčnost je určeno vedení škol, pedagogům a pedagožkám, asistentům a asistentkám pedagoga i zástupcům odpovědných orgánů, jejichž činnost se dotýká práce asistentů pedagoga a/nebo podpory vícejazyčných dětí a žáků (či obecněji inkluzivního vzdělávání
- Kdy: 29. listopadu 2022
- Čas: 15.00-17.00
- Kde: online, platforma ZOOM
Více informací a registraci najdete na stránkách organizace - klikněte zde.
Cílem diskusního setkání je představit pozici ukrajinské/ho asistentky/ta pedagoga (AP) jako prospěšného a efektivního nástroje podpory vícejazyčných dětí a žáků ve školách (mateřských, základních i středních).
Zástupce MŠMT poukáže na důležitost tohoto opatření a jeho formát do budoucna. Zástupkyně ředitele se podělí o dobrou praxi se zaměstnáváním ukrajinských pedagogických pracovníků a svou vlastní zkušenost představí dvojjazyčná asistentka pedagoga (DAP), která pracuje s žáky z Ukrajiny. Dozvíte se blíže, co přesně je náplní práce ukrajinských AP a DAP, v čem se pozice liší od běžných asistentů pedagoga a v čem spočívá přínos jejich zapojení do školního prostředí.
Závěrem setkání proběhne diskuze.