Jsou návštěvy asistenta pedagoga u integrovaného dítěte doma standardní součástí jeho práce nebo o tom rozhoduje vedení školy?

Vytvořeno: 10.02.2017
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jak je to s domácím učením u integrovaného dítěte, když je nemocné. Je to pro asistenta standard nebo o tom rozhoduje vedení školy? Moje "školní" dítě bylo teď 14 dní doma s chřipkou, ve druhém týdnu jsem u nich doma byla 2x, ale učení v domácím prostředí bylo téměř zbytečné, holčička (1. třída) se vůbec na učení nesoustředila. Panu řediteli se to moc nelíbilo, nechtěl by, aby maminka pak nechtěla při každé absenci, abych k nim domů docházela. Maminka mi dokonce už i řekla, že u asistentů je to normální, když chodí k dětem domů. Protože pracuji jako asistent od ledna, tak nevím, jak to je. Budu moc ráda, když mi poradíte.
Děkuji
Hana Schovajsová

Odpověď:

Dobrý den, z praxe víme, že většina asistentů, kteří pracují s dětmi se zdravotním postižením, za dětmi domů nedochází (běžnější je tato forma podpory u asistentů, kteří pracují s žáky sociálně znevýhodněným). Na druhou stranu oficiálně této formě podpory žáků nic nebrání - podle vyhlášky č. 27/2016 Sb. patří do náplně práce asistenta pedagoga "pomoc žákům při výuce a při přípravě na výuku" a většina asistentů má ve smlouvě, že mohou být vedením školy zaúkolováni k výkonu práce mimo pracoviště školy (v podstatě je to něco jako služební cesta); v takovém případě je pak možné, aby asistent pedagoga pomáhal žákovi při výuce v jeho domácím prostředí. Není to úplně běžné, není to ale ani úplně výjimečné, někteří asistenti za žáky domů chodí. Při delší absenci žáků tuto formu podpory doporučujeme, alespoň v omezeném rozsahu (1 až 2 návštěvy týdně, předání úkolů podle instrukcí od učitele, převzetí vypracovaných úkolů).

«   zpět