Kdo stanovuje poměr přímé a nepřímé činnosti u AP?

Vytvořeno: 02.02.2017
Dobrý den, mohli byste mi prosím poradit kdo a jak určuje poměr přímé a nepřímé (přípravné činnost). Jedná se o činnost u dítěte se 4. podpůrným opatřením. Děkuji za odpověď Jitka

Odpověď:

Dobrý den, podle nařízení vlády č. 72/2005 Sb. (ve znění nařízení vlády č. 273/2009 Sb.) má být přímá pedagogická činnost asistenta pedagoga při plném úvazku 20 až 40 hodin týdně. Z toho vyplývá, že přímá pedagogická činnost asistenta pedagoga má činit 50% až 100% z úvazku, na nepřímou pedagogickou činnost pak zbývá 50% až 0% z úvazku - tedy rozmezí dané nařízením vlády je poměrně hodně široké. V praxi o poměru přímé a nepřímé pedagogické činnosti AP rozhoduje ředitel školy, který by se měl při rozhodování řídit i doporučením školského poradenského zařízení (tedy pokud zpráva z PPP nebo SPC přímo doporučuje u asistenta pedagoga činnosti spadající do nepřímé pedagogické činnosti, měl by ředitel úměrně tomu vymezit v úvazku AP na tyto činnosti přiměřený prostor). V praxi je bohužel rozhodování ředitelů často ovlivněno také výší dotace na plat AP - pokud ředitel dostane na AP nízkou dotaci, je často nucen přidělit AP pouze zkrácený úvazek pokrývající pouze přímou pedagogickou činnost a na nepřímou (byť by byla potřeba) pak už řediteli nezbývají prostředky.

«   zpět