Náplň práce AP

Vytvořeno: 30.01.2017
Dobrý den. Jsem matkou ZTP/P 13-ti leté dívky, která je od 1. třídy integrovaná do standradní ZŠ a ve třídě je k dispozici AP. Postupem času se do třídy integrovali další 2 děti - s již lehčím hendikepem. Dcera má DMO - levostranně, epilepsii a zrakové postižení. Nyní je dcera v 7 třídě a dosahuje poměrně dobrých studijních výsledků. Nedávno jsem se od dcery dozvěděla, že v páteční poslední vyučovací hodině (jedná se o předmět angličtina v praxi) není přítomna AP, která Terku doprovází ve třídě od 1.ročníku a má s Terezčiným komplikovaným hendikepem největší zkušenosti, ale je tam namísto ní AP z vedlejší třídy, která s Terkou nemá téměř žádné zkuženosti. "Její" AP doučuje během této hodiny jiné (pomalejší) děti, které však nemají stanovenu formu PP formou AP. Chci se zeptat, zda je škola k tomuto kroku oprávněna a zda je tato práce v souladu s vyhláškou týkající se náplně práce AP.
Děkuji za Vaši odpověď a jsem s pozdravem, Zdenka Voňková.

Odpověď:

Dobrý den, děkujeme za dotaz. Oficiálně je postup školy v pořádku - asistent pedagoga je zaměstnancem školy a není vázán jen na podporu jednoho konkrétního žáka, může poskytovat podporu i ostatním žákům ve třídě (obecně by ovšem smyslem takové podpory mělo být to, aby sám učitel získal více času na individuální práci s integrovaným žákem). Také je žádoucí, aby se integrovaní žáci v průběhu školní docházky osamostatňovali, pokud by tedy Vaše dcera měla letos asistentku k dispozici o hodinu méně než v loňském roce, nebylo by na tom z principu nic špatného. Zvláštní ovšem je, že "stálá" asistentka pracuje onu hodinu jinde s jinými dětmi, zatímco "jiná" asistentka pomáhá ve třídě Vaší dcery - k diskuzi se školou by jistě bylo, proč "stálá" asistentka nezůstává na onu hodinu v třídě Vaší dcery a proč si podporu ostatních potřebných dětí nevezme na starosti "jiná" asistentka. Zkuste se školou (třídním učitele, výchovným poradcem, vedení školy) po dobrém prodiskutovat.

«   zpět