Má ředitel školy kompetenci určit rozsah a náplň nepřímé činnosti AP?
Vytvořeno: 22.01.2017
Dobrý den, prosím o potvrzení mého předpokladu, že AP může vykonávat v rámci svého úvazku i nepřímou činnost. Určit její rozsah a náplň je v kompetenci ředitele školy. Je to tak?
Příklad: školské poradenské zařízení doporučí jako podpůrné opatření pro žáka se SVP asistenta pedagoga s úvazkem 0,5. To je 20 hodin. Ředitel školy pověří AP přímou prací v rozsahu 15 hodin, zbývajících 5 je nepřímá činnost-chystání prac. listů, dozor o přestávkách na chodbě, komunikace s rodiči žáka. Je to takto v pořádku? Děkuji.
Příklad: školské poradenské zařízení doporučí jako podpůrné opatření pro žáka se SVP asistenta pedagoga s úvazkem 0,5. To je 20 hodin. Ředitel školy pověří AP přímou prací v rozsahu 15 hodin, zbývajících 5 je nepřímá činnost-chystání prac. listů, dozor o přestávkách na chodbě, komunikace s rodiči žáka. Je to takto v pořádku? Děkuji.
Odpověď:
Dobrý den,
ano, máte naprostou pravdu, pokud školské poradenské zařízení v doporučení nestanoví nějaký detailnější popis očekávané náplně práce asistenta pedagoga, je rozhodnutí o upřesnění náplně práce v kompetenci ředitele školy (při zachování rámce daného vyhláškou č. 27/2016 Sb., §5).
Podle nařízení vlády č. 75/2005 Sb. ve znění pozdějších předpisů může být nepřímá pedagogická činnost asistenta pedagoga stanovena v rozsahu 0 - 50 % z celkového úvazku (viz http://www.asistentpedagoga.cz/zakony-cinnost), Vámi navrhované rozdělení činnosti asistenta je tedy z tohoto pohledu zcela v pořádku.