Syn přestoupil ze speciální do běžné školy. Zvládne to s pomocí asistenta?
Vytvořeno: 19.09.2014
Dobrý den,mám syna 13 let,s diagnozou sociálně úzkostná porucha,autistické rysy,vážná vývojová porucha řeči,dyslektické,dysortografické a dysgrafické obtíže. Od 3 až po 6 třídu byl zařazen do speciální třídy (ve třídě více ročníků).Letos byl zařazen do běžné školy z běžným neupraveným učivem. Byl nám přidělen asistent pedagoga a měl by to syn zvládnout. A já se ptám,může toto učivo zvládnout,dohnat ty roky aby držel tempo s třídou? Děkuji za odpověď. Pospíšilová.
Odpověď:
Dobrý den,
Váš dotaz je velmi těžké zodpovědět bez důkladnější znalosti syna, jeho možností, jeho dosažených znalostí a charakteristiky vzdělávacího programu třídy, kam dosud chodil. Zkusíme to ale alespoň obecně: Ano, teoreticky by mělo být možné, aby syn zvládl (byť třeba ne hned na začátku) učivo nové třídy a udržel tempo třídy. Z Vámi uvedené diagnózy vyplývá, že intelektové schopnosti chlapce by měl být v průměru (nebo nadprůměru, důležité je, že není mentálně postižení) tedy i vzdělávací program, podle kterého byl dosud vyučován, by měl být z hlediska vyučovaných obsahů a dosahovaných cílů velmi blízký výuce v běžné základní škole (obsahy učiva by se měly lišit pouze u žáků s mentálním postižením, u žáků s jiný druhem postižení by obsahy učiva měly být stejné jako u "běžných" žáků a lišit by se měly pouze metody a postupy). Podmínkami pro úspěšné zvládnutí učiva ale zpravidla jsou: dobrý učitel, dobrý asistent a spolupracující rodič - bez aktivního přístupu těchto tří dospělých to většinou nejde.