Problémy s prací AP u sluchově postiženého syna

Vytvořeno: 01.01.2017
Dobrý den, mám sluchově postiženého syna. Chodí do běžné základní školy. Do 6 třídy. Ve třídě je 20 dětí a k dispozici je i asistentka pedagoga. Problém je v tom, že paní asistentka často nebývá přítomna při písemných pracích a nebo odejde s jiným žákem ze třídy, tudíž syn nemá k dispozici asistenta pro vysvětlení zadání. Další problém nastává při domácích úkolech. Vyučující úkoly diktují. Syn něco pochytí, zbytek mu zapíše asistentka. Jenže její zápisy jsou zcela chybně zapsané - mají úplně jiný význam. Na můj dotaz proč píše jiné zadání úkolů mi odpověděla, že jestli mám pochybnosti o správném zápisu mám se obrátit na nějakého rodiče ze třídy. Podle SPC vím, že jako sluchově postižený má dostávat vše diktované v písemné formě. Nevím jak dál postupovat. Děkuji za odpověď.

Odpověď:

Dobrý den, to, že se asistentka pedagoga část vyučování věnuje jiným žákům, samo o sobě není chybou - smyslem této práce asistentky s jinými žáky by ale mělo být to, aby sama učitelka získala čas na více individuální práci s Vaším synem. Nepřesné zápisy jsou samozřejmě velký problém - na Vašem místě bych doporučoval vyjednat si schůzku s učitelkou a asistentkou (eventuálně můžete přizvat třeba i někoho z poradenských pracovníků školy, třeba výchovného poradce nebo - pokud ve škole je - školního speciálního pedagoga) a na této schůzce vysvětlit, s čím konkrétně máte problémy (chybné nebo nedostatečné zápisy, nízká míra individuální podpory žáka), a domluvit možná řešení. Pokud by asistentka nebyla schopná zadání domácího úkolu přesně zapsat, může požádat učitelku, aby Vám zadání úkolů zapsala ona, případně aby Vám zadání úkolů posílala třeba e-mailem. Pokud by konzultace ve škole nepomohla, obraťte s žádosti o pomoc při řešení situace na Vaše SPC - pracovnice SPC průběžně se školou konzultují, tedy můžou pedagogům i v tomto "domluvit".

«   zpět