Jak má AP stíhat zárveň dozor na chodbách a hlídání žáka?
Vytvořeno: 24.11.2016
Dobrý den,
působím jako asistentka pedagoga na ZŠ. Většinu dne mám přiděleny i dozory na chodbě. Zajímalo by mě, jak je to v tomto případě s žákem, kterému dělám AP?
Vedením mi bylo sděleno, že mám žáka hlídat i o přestávkách, kdy mám dozor. Nevím ale jak to mám stíhat a žák se mnou pochodovat po chodbě odmítá (což zcela chápu).
působím jako asistentka pedagoga na ZŠ. Většinu dne mám přiděleny i dozory na chodbě. Zajímalo by mě, jak je to v tomto případě s žákem, kterému dělám AP?
Vedením mi bylo sděleno, že mám žáka hlídat i o přestávkách, kdy mám dozor. Nevím ale jak to mám stíhat a žák se mnou pochodovat po chodbě odmítá (což zcela chápu).
Odpověď:
Dobrý den,
to je složitá situace. Na jednu stranu je potřeba zdůraznit, že jste asistent pedagoga, nikoli asistent žáka - pokud se tedy vedení školy rozhodne, že v danou chvíli je účelné, abyste o přestávce nebyla s integrovaným žákem, ale abyste vykonávala dozor, nic tomu nebrání.
Na druhou stranu je ale pochopitelné, že nemůžete být na dvou místech zároveň... toto bych ještě doporučoval s vedením školy probrat. Minimálně se zeptejte, kde že tedy máte o přestávce být, zda ve třídě s žákem nebo na chodbě na dozoru, a podle odpovědi se pak dále řiďte.