Jak má asistent pedagoga připravit hodnocení?
Vytvořeno: 12.11.2016
Dobrý den,
prosím existuje někde nějaký formulář nebo záznamový arch pro hodnocení/rozvoj dítěte?
Jsem asistent pedagoga v 1.tride u dítěte s aspergerovym syndromem a mám se podílet na vedení denní dokumentace žáka (denní záznamy a hodnocení). Prosím, můžete mi poradit, jak na to?
Vůbec nevím, jak mám písemnou formou zpracovat. Děkuji za odpověď a Vaš čas. KAMILA
prosím existuje někde nějaký formulář nebo záznamový arch pro hodnocení/rozvoj dítěte?
Jsem asistent pedagoga v 1.tride u dítěte s aspergerovym syndromem a mám se podílet na vedení denní dokumentace žáka (denní záznamy a hodnocení). Prosím, můžete mi poradit, jak na to?
Vůbec nevím, jak mám písemnou formou zpracovat. Děkuji za odpověď a Vaš čas. KAMILA
Odpověď:
Dobrý den,
to Vás bohužel asi zklamu, ale jednotný formulář pro hodnocení pokroku a rozvoje žáků se speciálními vzdělávacími potřebami neexistuje - potřeby a možnosti těchto žáků jsou totiž tak rozmanité, že by bylo asi nemožné, v rámci jednoho formuláře je všechny zachytit.
Bez podrobnější znalosti konkrétního žáka nejde takový formulář navrhnout - pomoci by Vám s tím měl tedy primárně někdo, kdo daného žáka zná a ví, v čem jsou jeho silné a slabé stránky, v čem potřebuje podporu a v čem by se měl dále rozvíjet. Zkuste se tedy v první řadě obrátit na třídního učitele a také na někoho, kdo má u Vás ve škole na starosti agendu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (nejčastěji výchovný poradce, někde také školní speciální pedagog).
Inspiraci můžete najít i v odborné literatuře, např. zde: www.inkluze.upol.cz/portal/velke_publikace/metodiky/PAS_Metodika.pdf.