dotaz AP

Vytvořeno: 25.04.2025
Dobrý den,
jsem AP v 8 tř. u chlapce, který má ADD. Chlapci když je větší zápis píši učivo já protože to po sobě nepřečte. Poznámky a materiály zasílám mamince, aby se doma měli z čeho učit. Paní učitelka třídní říká, že to není moje povinnost. Když se píší testy nechce abych byla v hodině. (ve třídě) Sedím v kabinetě.
Nyní máme podezření u chlapce na užívání návykových a tabákových látek. Zjistila jsem to já. Paní uč. třídní si pozvala matku do školy. Nemohla jsem se rozhovoru zúčastnit a ani následujících třídních schůzek. Nejsem ani na třídnických hodinách s dětmi, které mají 1x měsíčně. Mluví tam s dětmi hodně o mě, že se nemají na mě s ničím obracet.
Vše si řeší sama. Je to v pořádku?
Děkuji za odpověď Z.

Odpověď:

Dobrý den,

o nastavení práce asistenta pedagoga (včetně míry jeho účasti ve vyučovacích hodinách nebo na schůzkách s rodiči žáků) rozhoduje buď ředitel školy anebo učitel, kterého tímto rozhodováním ředitel pověří. Takto na dálku je obtížné posoudit konkrétní aspekty Vašeho zapojení, obecně je ale pravda, že mnozí asistenti pedagoga jsou zapojení do práce s žákem/třídou i při psaní testů a účastní se třídnických hodin i schůzek s rodiči – a my školám takto intenzivní zapojení asistentů pedagoga doporučujeme. Pokud máte o Vašem stávajícím zapojení do celkové práce s žáky pochybnosti, zkuste si o tom promluvit s třídní učitelkou anebo se obraťte na toho pracovníka školy, který má podporu asistentů ve Vaší škole na starosti (například školní speciální pedagog, výchovný poradce nebo někdo z vedení školy).

S přáním všeho dobrého,

Zbyněk Němec

Nová škola, o.p.s.

«   zpět