Doplňující dotaz k problému osobní asistent x asistent pedagoga
Vytvořeno: 26.04.2016
Dobrý den, chtěla bych se zeptat -viz dotaz z 28.3. od Veroniky.
Správný výklad /dle školitelů / je tento : asistent pedagoga má být k ruce pedagogovi a jemu pomáhat.Skutečnost je však jiná- všichni by chtěli, aby zastával funkci osobního asistenta a od dítěte se téměř nehnul. Takže si myslím, že paní ředitelka z tohoto dotazu měla pravdu, když rodiče nabádala k osobnímu asistentovi. Osobně lituji asistenty pedagogů, kdy za malý plat, mají dělat poskoky pro všechny.Pak se někdy stane - jako na naší škole- že asitent pedagoga dostane od rodiče stížnost, že jeho dítě nedostalo známku , jakou si rodič představoval. A to opravdu s tímto dítětem, které občas na asitentku vyplazuje i jazyk, není jednoduché.
Správný výklad /dle školitelů / je tento : asistent pedagoga má být k ruce pedagogovi a jemu pomáhat.Skutečnost je však jiná- všichni by chtěli, aby zastával funkci osobního asistenta a od dítěte se téměř nehnul. Takže si myslím, že paní ředitelka z tohoto dotazu měla pravdu, když rodiče nabádala k osobnímu asistentovi. Osobně lituji asistenty pedagogů, kdy za malý plat, mají dělat poskoky pro všechny.Pak se někdy stane - jako na naší škole- že asitent pedagoga dostane od rodiče stížnost, že jeho dítě nedostalo známku , jakou si rodič představoval. A to opravdu s tímto dítětem, které občas na asitentku vyplazuje i jazyk, není jednoduché.
Odpověď:
Dobrý den,
souhlasíme s Vámi v tom, že v praxi (bohužel) poměrně často dochází k nepochopení a špatné interpretaci role a profese asistentů pedagoga. Nezřídka jsou opravdu chápáni spíše jako osobní asistenti - každopádně ale trváme na to, že takový přístup je chybný a mnohdy škodlivý i pro podporované žáky (asistent je překážkou v jejich zapojení do kolektivu spolužáků, mají menší pozornost od více kvalifikovaných učitelů a jsou odkázáni na méně kvalifikované asistenty atd.). Platy asistentů jsou v praxi často opravdu nedůstojné a je třeba dále usilovat o jejich růst... stejně tak je ale potřeba propagovat mezi učiteli a asistenty správné pochopení asistentské práce. Dokud neporozumí roli asistentů pedagoga učitelé a sami asistenti, můžeme jen málo doufat v porozumění ze strany rodičů žáků (laiků).