Asistent pedagoga v MŠ
dneska jsem se dozvěděla, že v MŠ by měla končit AP, jelikož končí docházku dívka, ke které byla přidělena. Problém pro mě však vzniká v tom, že AP celkem intenzivně pracovala i s mým synem (převažující stupeň PO 3), který má diagnostikovaný opožděný vývoj řeči a suspektně vývojovou dysfázii. Je nějaká možnost, jak AP v MŠ zachovat? Předem děkuji za odpověď Procházková
Odpověď:
Dobrý den,
v současném systému jsou asistenti pedagoga v běžných (ne-speciálních) školách financováni na základě doporučení ze školského poradenského zařízení (pedagogicko-psychologické poradny nebo speciálně pedagogického centra); toto doporučení se vydává vždy ke konkrétnímu dítěti se speciálními vzdělávacími potřebami. Pokud tedy MŠ přijde o dítě s doporučením na podporu asistenta pedagoga, ztrácí nárok i na finance na plat asistenta. Jedinou pravděpodobnou možností, jak asistenta pedagoga ve třídě za daných okolností zachovat, je získat doporučení na podporu asistenta pedagoga k jinému dítěti – můžete se tedy poradit o tomto ve škole a následně zkusit kontaktovat poradenské zařízení, do kterého chodíte, s dotazem, zda by nezvážili možnost doporučení asistenta pedagoga k Vašemu synovi. (Ve třetím stupni podpůrných opatření může poradenské zařízení Vašemu synovi doporučit podporu asistenta pedagoga na 10 až 30 hodin týdně).
S přáním všeho dobrého,
Zbyněk Němec
Nová škola, o.p.s.