Dofinancování asistenta s dlouhou praxí
dotace na mzdu asistenta pedagoga dostáváme ve výši 8. třídy a 5. stupně.
Nyní už ale máme asistenty, se kterými spolupracujeme dlouho, nebo mají předchozí pedagogickou praxi třeba i desítky let.
Máme také asisitenty s vysokoškolským pedagogickým vzděláním, kteří jsou nápomocni žákům s velmi vážnými problémy. Chceme si je udržet a dát jim 9. platovou třídu, stupen zas eopet vysoký vzhledem k praxi.
Z jakých zdrojů lze toto financovat, když výše dotace nijak nezohledňuje délku praxe?
Zřizovatel poradil, abychom se zvyšujícím se stupněm snižovali třídu a plat by tedy nerostl, nebo ať uzavíráme smlouvy na takovou dobu určitou, abychom mohli vždy přijmout někoho nového s praxí na míru dostupným financím.
To ale nepovažujeme za správné. Jak z toho ven?
Odpověď:
Dobrý den,
toto je důležitý dotaz, zvažte, zda jej neposlat i instituci, která o nastavení dotací na platy asistentů pedagoga rozhoduje (ministerstvo školství). Protože, pokud já vím, tak na tento dotaz neexistuje úplně uspokojivá odpověď.
Domnívám se, že stát při nastavování dotace na plat asistentů předpokládá, že prostě zaměstnáte několik asistentů pedagoga s delší praxí (které bude potřeba doplácet) a několik asistentů s krátkou praxí (u kterých peníze naopak ušetříte) – jinak řečeno, že část peněz ušetřených na méně zkušených asistentech využijete pro doplácení více zkušených asistentů. Stejně tak může pár zkušenějších asistentů doplácet i z běžného školního rozpočtu, což je ovšem krajní varianta, která v praxi nepatří mezi optimální řešení.
S přáním všeho dobrého,
Zbyněk Němec
Nová škola, o.p.s.