Jak postupovat, když škola nedodržuje podpůrná opatření
mám prosím dotaz. Jak mám postupovat, když škola nedodržuje podpůrná opatření (doporučení od PPP). Syn mám ADHD 3.st. + SPU, má asistenta pedagoga, chodí do 7.třídy na běžnou ZŠ. Se školou není možná domluva. Psycholog z PPP mi řekl, že bohužel nic víc pro to už udělat nemůže. Např. syn má znát pouze klíčové jádrové učivo, a školu jsem poprosila, zda by mi mohli dávat jen klíčové učivo, abych věděla, co se se synem naučit. Jejich odpověď byla, že to vše je jen klíčové jádrové učivo (podotýkám, že se syn musí naučit vše jak jeho zdraví spolužáci, nedávají mu žádnou úlevu). Mají dlouhé zápisy látek, navíc syn má nárok na rozfázování práce do kratších bloků, což taky škola nedodržuje. Na písemky dostane syn např. několik látek do jedné písemky jako ostatní děti. Už jsem zoufalá, k čemu mi je doporučení od PPP, když škola z toho skoro nic nedodržuje. Prosím Vás o radu, jak mám postupovat.
Moc děkuji
M.
Odpověď:
Dobrý den,
bohužel neumím do detailu posoudit postup Vaší školy, na to by bylo potřeba znát daleko více podrobností. Obecně ale platí, že na poskytování podpůrných opatření má žák se speciálními vzdělávacími potřebami právo (!) - toto právo je dáno podle § 16 školského zákona (zákon č. 561/2004 Sb., v současném znění). Ve chvíli, kdy PPP doporučila Vašemu synovi nějaká konkrétní podpůrná opatření, Váš syn získal právo na to, aby mu škola tato podpůrná opatření zajistila, a škola je od té doby povinna doporučená podpůrná opatření zajistit. Pokud škola doporučená podpůrná opatření nezajišťuje, doporučoval bych v první řadě apelovat na školu (učitele, poradenské pracovníky školy nebo vedení školy), aby došlo k nápravě a aby doporučená podpůrná opatření začala být dodržována. V případě, že by škola doporučená podpůrná opatření dlouhodobě nedodržovala a na Vaše výzvy nereagovala, máte vždy možnost obrátit s žádostí o intervenci na Českou školní inspekci.
S přáním všeho dobrého,
Zbyněk Němec,
Nová škola, o.p.s.