Poskytování podpůrných opatření
dovoluji se obrátit na Vás s dotazem ohledně poskytování podpůrných opatření.
V minulosti jsem se setkala s formulací:
,, Pokud to potřeba podpory dítěte vyžaduje, může být poskytování podpory zahájeno již přímo na vyšším stupni ( 2. -5. stupeň).“
Pokud tato formulace platí ( a z praxe jsem o tom přesvědčena), potřebovala bych vědět, kde by mohla být zakotvena, abych ji mohla využít jako argument pro další jednání.
Předem děkuji za odpověď.
Přeji krásné dny.
BC. Dana Jungová
Odpověď:
Dobrý den,
asi záleží na tom, co je tím přesně myšleno a v jakém kontextu výrok zaznívá.
Pokud by daná formulace měla znamenat, že škola může bez dalších podmínek žákovi rovnou začít poskytovat podpůrná opatření ve druhém nebo vyšším stupni podpory, považoval bych ji za dost diskutabilní - školský zákon v § 16 doslova uvádí, že "podpůrná opatření druhého až pátého stupně lze uplatnit pouze s doporučením školského poradenského zařízení", máme tedy za to, že pro poskytování podpůrných opatření na vyšším (než prvním) stupni podpory je doporučení školského poradenského zařízení (PPP nebo SPC) skutečně nezbytné.
Pokud by ale uvedené tvrzení mělo znamenat, že školské poradenské zařízení může žákovi doporučit rovnou druhý nebo vyšší stupeň podpůrných opatření (bez toho, že by dříve byla žákovi poskytována podpůrná opatření prvního stupně), pak je to samozřejmě v pořádku - toto možné je, zákon to nevylučuje a v praxi se to děje.
S přáním všeho dobrého,
Zbyněk Němec
Nová škola, o.p.s.