Absence žáka

Vytvořeno: 06.12.2022
Dobrý den, obracím se na vás s dotazem , jak se zachovat. Nastoupila jsem na pozici asistenta pedagoga pro žáka, který je ve 3. Ročníku " Éčkového " oboru na učilišti. Žáci 3. Roč. Chodí na praxe do podniků, bohužel můj svěřenec není na tom tak dobře, aby chodil s nimi, tak zůstává ve škole na dílnách, kde ho mistr připravuje na závěrečné zkoušky. Na základě vyšetření z poradny mu byl přidělen asistent. Od 1.12. Jsem nastoupila. S žákem jsem pracovala 3 hodiny, pak se sebral, že ho bolí zub a odešel. Žákovi je 18+ , tak ho mistr musel pustit. 2 dny se na praxi neukázal. Mistr každé ráno volá jeho mamince, ta ho něčím odbude a že zítra dorazí .... nedorazí. Tak nastavá situace, že s mistrem ( pedagogem ) sedíme na dílně a koukáme do zdi - žádní žáci tam nejsou. Mám asistovat učiteli, který nemá žáky. Pracovní smlouvu mám na jméno konkrétního žáka, ráda bych pracovala, nedokáži si představit, že budu 10 dní ( doba po kterou má praxi ) sedět na dílně, kterou mají ve sklepě od 7 - 14 hodin a koukat jen na pedagoga. Bohužel, žák si myslí, že dostane výuční list jen za účast a pracovat se mu nechce. Děkuji za radu

Odpověď:

Dobrý den, 

omlouvám se, tím, že odpovídám trochu se zpožděním, nevím, jestli pro Vás bude má odpověď ještě aktuální - ale alespoň v obecné rovině, třeba pro příště: U asistentů pedagoga, kteří jsou přidělení v běžné škole jako podpůrné opatření ve vzdělávání konkrétního žáka, při absenci "jejich" žáka platí, že bývají využíváni pro tři oblasti činnosti. 1) Pomáhají se zajištěním výuky žáka se speciálními vzdělávacími potřebami na dálku (například donesou zadání práce od učitele do místa bydliště nebo se spojí s žákem online a podle zadání učitele procvičují aktuální látku). 2) Pomáhají s ostatními žáky v dané třídě. 3) Pomáhají v jiných třídách, u jiných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (přičemž takové využití asistenta formálně úplně v pořádku není, v zájmu efektivního využití lidských zdrojů se ale v době absence žáka obvykle toleruje). Ve Vašem případě body č. 1 a 2 patrně nebudou využitelné, vsadil bych tak na bod č. 3, který by Vám mohl pomoci se zajištěním smysluplného pracovního uplatnění po dobu absence žáka. 

S přáním všeho dobrého, 

Zbyněk Němec

Nová škola o.p.s.    

«   zpět