Reedukace M

Vytvořeno: 25.11.2022
Sdílený asistent. Chlapec s dyskalkulii odchází 3x týdně s AP mimo třídu. Materiály si připravuje sám, i když nemá žádnou nepřímou činnost (20h přímé je ½ uvazku). 1x týdně se vymění s učitelkou a ta vede chlapce s dyskalkií a AP dle příkazu učitelky má s celou třídou matematiku. Práce, co mají dělat je připravena. AP je v 8. platové třídě. Činnost neni nijak oceněna.

Odpověď:

Dobrý den,

ve Vaší zprávě nezaznívá žádný dotaz, předpokládám ale, že Vám jde o potvrzení správnosti uvedených postupů. Rámcově k tomuto platí, že: Odcházet na práci s žákem mimo třídu by měl AP jen výjimečně (pokud možno vůbec) a pouze v odůvodněných případech – pokud ale jde o práci, ve které by se s ostatními žáky rušili, o odůvodněný případ jde (i tak by měl mít asistent přesně zadanou práci od učitele). Materiály pro práci s žákem by měl mít asistent zadané od učitele nebo speciálního pedagoga, rozhodně by AP neměl připravovat materiály pro práci s žákem sám (tedy pokud není AP sám kvalifikovaným učitelem nebo speciálním pedagogem). Poloviční úvazek je práce na 20 hodin týdně, z toho by, podle vyhlášky č. 27/2016 Sb., měla být 18 hodin týdně přímá pedagogická činnost a 2 hodiny týdně nepřímá pedagogická činnost. Zařazení asistenta pedagoga do 8. platové třídy je poměrně běžné, řada asistentů je na tom platově ale bohužel ještě hůře.

S přáním všeho dobrého,

Zbyněk Němec

Nová škola o.p.s.

«   zpět