AP - odpolední kroužky
Odpověď:
Dobrý den,
formálně, podle vyhlášky o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (vyhláška č. 27/2016 Sb., § 5), platí, že asistent pedagoga by měl pracovat „podle pokynů jiného pedagogického pracovníka a ve spolupráci s ním“. Asistenta pedagoga je tak možná zapojit i do práce ve volnočasových aktivitách organizovaných školou, i tam by ale – alespoň formálně vzato – měl mít asistent nějaké základní zadání od pedagoga.
Zároveň je vždy otázka, jestli zapojení asistenta pedagoga do zájmových aktivit žáků naplňuje účel jeho profese – pokud se jedná o běžnou (ne-speciální) školu, pozice asistenta pedagoga je tam velmi pravděpodobně zřízena jako podpůrné opatření ve vzdělávání nějakého konkrétního žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, a pokud by tento žák na zájmovou aktivitu nedocházel, nebylo by angažmá asistenta v této aktivitě v souladu s financováním jeho pracovního místa.
Jen pro jistotu dodávám – výše uvedené se týká asistentů pedagoga. V případě školních asistentů je to úplně jinak, u školních asistentů se organizace zájmových aktivit pro žáky očekává.
S přáním všeho dobrého,
Zbyněk Němec,
Nová škola, o.p.s.