Nezvladatelne dite

Vytvořeno: 14.09.2022
Dobrý den, lze prosím, nejak resit, pokud dite s vyvojovou disfazii a opozdenym vyvojem reci, ktere ma sice asistenta, ale ten svoji praci v podstate nezvlada a dite vyrazne rusi vyuku vykriky, hykanim, vztekanim, piskanim, bouchanim apod. Jak dale postupovat. Skola je rada, ze vubec nejakeho asistenta sehnala, ale dite znemoznuje pani ucitelce normalni vyuku. Ve tride jsou dokomce 2 asistentky, ale deti nemaji sanci se neco naucit. Jak prosím, dale postupovat? Dekuji

Odpověď:

Dobrý den,

to je opravdu složitá situace, která, obávám se, bude potřebovat spíše dlouhodobější řešení. Na místě pedagogů a školy bych určitě: 1) Požádal o konzultaci ve speciálně pedagogickém centru, kde je dítě registrováno. V centru by měli znát dítě i jeho potřeby a měli by pedagogům umět poradit, jak s jeho náročným chováním pracovat. 2) Pokusil se paní asistentce zajistit kurz, ve kterém by se proškolila v práci s takovým dítětem (nevím, z jakého regionu jste, ale nějaké možnosti místně dostupných kurzů by Vám určitě poradili v SPC). 3) Zvážil možnost výměny asistentky za jinou, která by zvládala chování dítěte lépe.

Ve výjimečných případech, kdy náročné chování dítěte nelze řešit jinak a zároveň nelze ani jinak zabezpečit klidné výukové prostředí pro ostatní žáky, se pak připouští, aby asistentka podle pokynů učitele vzala žáka a odešla s ním na chvíli pracovat do oddělené místnosti - toto by ale mělo být jen výjimečné řešení uplatňované jen v krátkých časových úsecích (15 – 20 min., max. jedna vyučovací hodina), určitě by se nemělo jednat o dlouhodobě uplatňovanou strategii.

S přáním všeho dobrého,

Zbyněk Němec

Nová škola, o.p.s.

«   zpět