Školní družina

Vytvořeno: 10.09.2022
Dobrý den, pracuji v první třídě jako AP. Žákyně má dysfázii. Ve zprávě má 20hod. přímé činnosti +10hod. týdně ve ŠD a 5,5 nepřímé činnosti. ŠD nenavštěvuje a ani do budoucna nechce. Já jsem byla ihned 1.9. přiřazena do ŠD,i když ji dívka nenavštěvuje. Dali mi nastarost převody žáků z I.st. v 11:35h. do školní jídelny,kde děti předám vychovatele a vracím se zpátky na I.st. pro žáky III.,IV. a V. ročníků. Vedu je opět do školní jídelny a pak do družiny,kde mi zůstávají půl hodiny,než přijde vychovatelka. Je možné vykonávat tuto práci ve ŠD,když tam žákyně nedochází. Děkuji Martina

Odpověď:

Dobrý den,

pokud Vás škola zaměstnává ve školní družině jako asistentku pedagoga na základě doporučení z poradenského zařízení ke konkrétní žákyni s vývojovou dysfázií, existují na Vaši otázku dvě možné odpovědi: 1) Je-li žákyně s dysfázií do družiny alespoň přihlášená (i když tam chodí třeba jen úplně minimálně, nebo tam dokonce ani dosud nebyla, ale protože je přihlášená, mohla by kdykoli přijít), je v pořádku, že do družiny docházíte a že tam podle potřeby pomáháte i s jinými žáky. Pokud by žákyně s dysfázií do družiny přišla, měla by Vaše práce být zaměřena primárně na pomoc vychovatelce, která má na starosti skupinu s touto dívkou. 2) Pokud by žákyně s dysfázií ani nebyla přihlášená do družiny, měla by škola tuto skutečnost oznámit poradenskému zařízení, které žákyni asistenci do družiny doporučilo – poradenské zařízení pak tuto část doporučení zruší a Vy ve družině zaměstnána už nebudete (tedy pokud škola nenajde nějaký jiný zdroj, ze kterého by Vaši práci ve družině financovala).

S přáním všeho dobrého,

Zbyněk Němec

Nová škola, o.p.s.

«   zpět