PPČ asistenta pedagoga ve speciální škole

Vytvořeno: 02.09.2022
Dobrý den,pracuji ve školském zařízení zřízeném podle §16-speciální škola jako asistentka pedagoga s dětmi s PO3, pohybovými omezeními, autismem, mentální retardací. Jaký se na mne vztahuje hodinový poměr přímé pedagogické činnosti při HPP? A je v kompetenci ředitele školy tento poměr snížit aniž by se snižoval pracovní úvazek? Předem děkuji za odpověď.

Odpověď:

Dobrý den, 

nastavení poměru přímé a nepřímé pedagogické činnosti u asistentů pedagoga zaměstnaných ve školách a školských zařízeních zřizovaných podle § 16 odstavce 9 školského zákona je poměrně striktně vymezeno v příloze k Nařízení vlády č. 75/2005 Sb. - podle tohoto nařízení má asistent pedagoga mít při plném úvazku 36 hodin přímé pedagogické činnosti týdně, na nepřímou pedagogickou činnost tak vychází 4 hodiny týdně (při kratším úvazku se zachovává poměr 90 % na přímou ped. činnost a 10 % na nepřímou ped. činnost). Příslušné nařízení vlády neumožňuje řediteli toto nastavení nijak měnit (snižovat ani zvyšovat). Jedinou výjimku tak mohou mít školy nestátní (zřizované podnikatelským subjektem, neziskovou organizací nebo třeba církví), protože na ty se nařízení vlády ze své povahy nevztahují - v těchto školách tedy ředitel může poměr činností nastavit asistentům celkem libovolně.      

S přáním všeho dobrého, 

Zbyněk Němec

Nová škola o.p.s.

«   zpět