Může vedení školy využívat AP (v případě nepřítomnosti asistovaného dítěte) na: suplování, dozor na chodbách atd.?
Vytvořeno: 30.11.2015
Dobrý den, mám dotaz jestli může vedení školy "používat" asistenta pedagoga (v případě nepřítomnosti asistovaného dítěte) na: suplování do výuky za chybějící pedagogy, dozor na chodbách atd...Díky za info.
Odpověď:
Dobrý den,
ano, v případě krátkodobé nepřítomnosti integrovaného žáka (nemoc, pobyt v nemocnici nebo lázních apod.), kdy onen žák nadále zůstává žákem školy, zůstává i asistent zaměstnancem školy a ve škole pracuje podle pokynů vedení školy nebo učitelů.
Asistent pedagoga může vykonávat i dozory na chodbách, při běžném provozu by to ale nemělo být v rozsahu větším, než je běžné u učitelů v dané škole. V době, kdy je integrovaný žák nepřítomen, může mít asistent pedagoga krátkodobě i více dozorů - v rámci vyváženosti by ale pak měl mít více volna během vyučovacích hodin.
Suplovat za chybějící pedagogy by asistent neměl (zpravidla nemá na samostatnou výuku kvalifikaci a odporuje to i filozofii asistentské profese) - zajištění suplování asistentem by tedy mělo být až posledním řešením, používaným pouze v případě, že se žádné jiné řešení nenabízí.