Asistent pedagoga/žáka?
Vytvořeno: 30.11.2015
Vážení,
ráda bych se poradila ohledně funkce asistenta pedagoga a asistenta žáka. Máme žáka s Aspergerovým syndromem, učitelé s ním v zásadě ve výuce problém nemají, ale děti s ním občas mají problém během přestávek. Rodiče ostatních dětí se domnívají, že by žák měl mít asistenta, ale pedagogové jej ve výuce nepotřebují. Nevím, jestli v tomto případě (kdy to rodiče ostatních žáků budou žádat) je potřeba směřovat ke zřízení asistenta pedagoga nebo spíše asistenta žáka.
Děkuji za odpověď, zdravím Hana Brádková
ráda bych se poradila ohledně funkce asistenta pedagoga a asistenta žáka. Máme žáka s Aspergerovým syndromem, učitelé s ním v zásadě ve výuce problém nemají, ale děti s ním občas mají problém během přestávek. Rodiče ostatních dětí se domnívají, že by žák měl mít asistenta, ale pedagogové jej ve výuce nepotřebují. Nevím, jestli v tomto případě (kdy to rodiče ostatních žáků budou žádat) je potřeba směřovat ke zřízení asistenta pedagoga nebo spíše asistenta žáka.
Děkuji za odpověď, zdravím Hana Brádková
Odpověď:
Dobrý den,
náš stávající systém nezná žádnou funkci "asistenta žáka". Spíše výjimečně se ve školách můžeme setkat s osobními asistenty - ti ale obvykle pomáhají žákům s těžším tělesným nebo mentálním postižením, nejsou pedagogickými pracovníky a jejich nevýhodou je, že na ně musí rodiče žáka zpravidla doplácet.
Zřízení funkce asistenta pedagoga by tak - v případě že by byl během vyučování potřeba pedagogický dohled navíc - bylo nejvhodnější alternativou. To, zda je v dané situaci asistent pedagoga ve třídě skutečně potřeba, bohužel nedokážeme tato na dálku posoudit, nejhodnější by proto bylo, abyste se o případné možnosti zřízení funkce asistenta pedagoga poradili se školským poradenským zařízením (PPP nebo SPC), do kterého onen žák s Aspergerovým syndromem patří.(K případnému zřízení funkce asistenta pedagoga byste pak stejně potřebovali doporučení PPP nebo SPC.)