Asistent pedagoga/žáka?

Vytvořeno: 30.11.2015
Vážení,
ráda bych se poradila ohledně funkce asistenta pedagoga a asistenta žáka. Máme žáka s Aspergerovým syndromem, učitelé s ním v zásadě ve výuce problém nemají, ale děti s ním občas mají problém během přestávek. Rodiče ostatních dětí se domnívají, že by žák měl mít asistenta, ale pedagogové jej ve výuce nepotřebují. Nevím, jestli v tomto případě (kdy to rodiče ostatních žáků budou žádat) je potřeba směřovat ke zřízení asistenta pedagoga nebo spíše asistenta žáka.
Děkuji za odpověď, zdravím Hana Brádková

Odpověď:

Dobrý den, náš stávající systém nezná žádnou funkci "asistenta žáka". Spíše výjimečně se ve školách můžeme setkat s osobními asistenty - ti ale obvykle pomáhají žákům s těžším tělesným nebo mentálním postižením, nejsou pedagogickými pracovníky a jejich nevýhodou je, že na ně musí rodiče žáka zpravidla doplácet. Zřízení funkce asistenta pedagoga by tak - v případě že by byl během vyučování potřeba pedagogický dohled navíc - bylo nejvhodnější alternativou. To, zda je v dané situaci asistent pedagoga ve třídě skutečně potřeba, bohužel nedokážeme tato na dálku posoudit, nejhodnější by proto bylo, abyste se o případné možnosti zřízení funkce asistenta pedagoga poradili se školským poradenským zařízením (PPP nebo SPC), do kterého onen žák s Aspergerovým syndromem patří.(K případnému zřízení funkce asistenta pedagoga byste pak stejně potřebovali doporučení PPP nebo SPC.)

«   zpět