Náplň AP
Nestuduji konkrétní učitelské předměty, ale Sociální pedagogiku.
Jsem bohužel antitalent na matematiku a mě děsí myšlenka, že já budu muset něco z matiky žákovi vysvětlovat.
Nevím, jak přesně to na výuce chodí; uklidňuji se tím, že bych také poslouchala výklad učitele a následně látku procvičovala s žákem. Pak bych snad i toto zvládla, přesto mě tento konkrétní předmět děsí.
Je má obava absurdní či to takto má fungovat u AP?
Předem děkuji.
K.
Odpověď:
Dobrý den,
je chvályhodné, že o své práci takto pečlivě přemýšlíte, rád bych Vás ale ubezpečil, že v tomto ohledu by Vám žádný problém hrozit neměl. V první řadě je potřeba zdůraznit, že základní nastavení práce asistentů počítá s tím, že učitel (jakožto více kvalifikovaný profesionál a odborník na výuku daného předmětu) zodpovídá ze vzdělávání žáků, zatímco asistent (jakožto méně kvalifikovaný profesionál) má za úkol pomáhat učiteli s těmi odborně náročnými aktivitami. Například výklad nové látky by tak měl mít - při správném nastavení spolupráce - na starosti vždy jen učitel. Pokud byste ale i tak měla někdy pocit nejistoty v tom, zda v podpoře žáka postupujete správně, určitě se dojděte poradit - ať už přímo s učitelem nebo třeba s některým z poradenských pracovníků školy (speciálním pedagogem, výchovným poradcem) nebo i s nějakým asistentem, který v dané škole už pracuje déle.
S přáním všeho dobrého,
Zbyněk Němec
Nová škola o.p.s.