Náplň práce
Odpověď:
Dobrý den,
omlouvám se za zpoždění s odpovědí.
V případě, že máte AP na 0,75 úvazek (čemuž, jak správně uvádíte, odpovídá 27 hodin přímé a 3 hodiny nepřímé pedagogické činnosti) přiděleného do třídy, ve které probíhá výuka v rozsahu 22 hodin týdně, lze "přebytečných" 5 hodin přímé pedagogické činnosti týdně řešit různě, např.: 1) Asistent může dítě ve vybraném dni/vybraných dnech doprovázet třeba na dvě nebo tři hodiny do školní družiny (alternativně do kroužků organizovaných školou). 2) Asistent může přicházet každý den dříve, a začínat svou práci s dítětem třeba už v 7:30 nebo podobně. 3) Asistent může s žákem zůstávat třeba dvakrát nebo třikrát týdně na stanovenou dobu i po vyučování a pomáhat mu při doučování/pedagogických intervencích.
Pokud máte do dvou tříd doporučené dva poloviční úvazky AP, bylo by žádoucí, abyste zaměstnali dva asistenty na poloviční úvazek (někdy si pak AP doplňují druhou polovinu úvazku třeba jako vychovatelé ve školní družině). Teoreticky byste sice mohli úvazky spojit a zaměstnat jednoho asistenta na celý úvazek, pracovní doba by třeba i šla obhájit jeho zapojením v odpoledních hodinách (družina, doučování apod.), nicméně jen těžko by takový asistent zvládal u obou žáků pokrýt asistenci v dopoledních hodinách v míře, kterou předpokládají doporučení školských poradenských zařízení.
S přáním všeho dobrého,
Zbyněk Němec,
Nová škola, o.p.s.