Reakce na dotaz a odpověď z 23. 10.
Odpověď:
Dobrý den,
závazné normativní dokumenty pro tuto situaci (využití asistenta pedagoga, pokud chybí žák se speciálními vzdělávacími potřebami) jednoznačnou odpověď nenabízí. Obecně se vychází z toho, že asistent pedagoga představuje (podle §16 školského zákona) podpůrné opatření ve vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami – proto, pokud je to možné, je vhodné i nadále využívat asistenta pedagoga ve prospěch daného žáka (například prostřednictvím online podpory nebo při zajištění komunikace mezi školou a rodinou žáka). Ve zbývající pracovní době je pak běžnou praxí, že školy využívají asistenta pedagoga i u jiných potřebných žáků, event. i v jiných třídách – ideálně ovšem za současné přítomnosti učitele nebo vychovatele. Suplování za chybějící učitele zajišťované asistentem pedagoga se připouští jen výjimečně, pouze v mimořádných případech, kdy škola prokazatelně nemůže zajistit suplování za učitele jiným kvalifikovaným učitelem.
S přáním všeho dobrého,
Zbyněk Němec
Nová škola o.p.s.