Jak zaujmout dítě s ADHD v MŠ? Prosím o rady a tipy.
Vytvořeno: 07.10.2015
Dobrý den,nově jsem nastoupila jako asistent pedagoga do MŠ k chlapci s ADHD. Chlapec byl nějakou dobu medikován,nyni neni. Jde o odloženého předškoláka. Potřebovala bych poradit jak tvořit přípravy na práci s chlapcem po dobu mé přítomnosti ve třídě a také pomoci s radou jak jen motivovat ke společne práci v kolektivu,kterou odmítá. Prozatím si společně se mnou vybírá pracovní listy,které ho zajímají a pokud nechce zpívat či cvičit,tak aby nerušil výuku jiných deti,pracuje na těchto pracovních listech. Ráda bych jej něčím dlouhodobě chtěla zaujmout. Jde velmi chytrého chlapce,komunikativniho,spolupracuje s dětmi při hře,která není řízená a baví jej. Spolupráce s paní učitelkou je trošku težší,prozatím neni příliž vstřícná a chce,abych se věnovala jen tomuto chlapci,aby je neobtěžoval. Moc prosím o nějaké rady či nápady.
Odpověď:
Dobrý den,
děkujeme za dotaz, odpovědí Vás ale asi moc nepotěšíme - na Vaší otázku se totiž nedá (zodpovědně) odpovědět bez podrobnější znalosti daného žáka, jeho zájmů, úrovně jeho dovedností, specifických projevů jeho diagnózy atd.
Za daných okolností Vám tedy můžeme doporučit jediné: Chlapec musí být v péči nějakého školského poradenského zařízení (PPP - pedagogicko-psychologické poradny, nebo SPC - speciálně pedagogického centra), v tomto zařízení byl diagnostikován a tedy zde o něm mají podrobné informace. Zkuste se tedy obrátit na toto zařízení (kontakt zjistíte ze školní dokumentace chlapce) s žádostí o konzultaci k Vašim dotazům. Pracovníci školských poradenských zařízení příležitostně (zpravidla 2krát ročně) vyjíždějí za svými klienty na metodické návštěvy do škol a jistě Vám budou schopni zodpovědně poradit.
Řadu dobrých nápadů pak můžete najít i v odborné literatuře, na dané téma například v publikaci D. Jucovičové a H. Žáčkové Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině.