Kde je hranice integrace psychicky postiženého žáka?
Vytvořeno: 01.09.2015
Ráda bych Vaše vyjádření k mému problému s integrovaným žákem 3. třídy ZŠ. Žák je integrovaný z důvodu psych. postižení. Je v péči PPP, SVP i psychiatra. Má osob. asistenta. Ve výuce se chová velmi rušivě - vykřikuje, chodí po třídě, ničí výzdobu třídy, bere si pomůcky, lozí po parapetu, vybíhá ze třídy ...
Verbálně napadá asistentku, fyz. napadá spolužáky. Asistentka ho v hodině napomíná hlasitě a často i křičí. Kde je hranice integrace, co všechno musí učitel a spolužáci snést a co už ne. Kdy je potřeba, aby opustil třídu. Děkuji za Vaši odpověď.
Verbálně napadá asistentku, fyz. napadá spolužáky. Asistentka ho v hodině napomíná hlasitě a často i křičí. Kde je hranice integrace, co všechno musí učitel a spolužáci snést a co už ne. Kdy je potřeba, aby opustil třídu. Děkuji za Vaši odpověď.
Odpověď:
Dobrý den,
rádi bychom Vám pomohli, ale pravda je, že bez podrobné znalosti anamnézy žáka, jeho projevů chování a prostředí dané třídy se taková situace nedá zodpovědně hodnotit.
Na Vašem místě bychom se rozhodně obrátili na poradenské pracoviště (PPP nebo SVP), kam žák dochází - požádejte odborníky z daného poradenského pracoviště o metodickou návštěvu přímo u Vás ve škole. Speciální pedagog nebo psycholog z PPP nebo SVP, který zná žáka a bude mít možnost sledovat jeho chování ve třídě, Vám jistě bude schopen poradit mnohem lépe.
Žáci s psychiatrickými obtížemi jsou v oblasti školní integrace obecně vnímáni jako jedna z nesložitějších skupin, tedy přejeme hodně sil a odhodlání do budoucna.