Jakou váhu má názor školy při udělení asistenta?
Vytvořeno: 24.02.2020
Žák 8.roč. (v červnu 2020 bude mït 15 let) má PO 3 -snížené kognitivní schopnosti. Do hodnocení ke kontrolnímu vyšetření v PPP jsem jako třídní učitelka uvedla, že přidělení asistenta pedagoga by bylo v 9. roč. pro chlapce ponižující, mohl by se stát terčem posměchu, šikany ... Chlapec je v úžasném kolektivu 8 žáků, cítí se v něm bezpečně. V tak malém kolektivu se mi s ním individuálně velmi hezký pracuje. Žák zvládá minimální výstupy bezproblémově. Mám dotaz. Jakou váhu má názor školy při udělení asistenta pořádnou.
Děkuji. Renata
Děkuji. Renata
Odpověď:
Dobrý den,
doporučení na podporu asistenta pedagoga je čistě v kompetenci poradenského zařízení, názor školy (učitelů, event. vedení) je zde jen poradní. Jinak řečeno, záleží na poradně, která k Vašemu stanovisku přihlížet může, ale také nemusí.
Ještě pro doplnění - na dané pozici se jedná o asistenta pedagoga, již z názvu profese je tedy zřejmé, že asistent má být v první řadě k dispozici učiteli (nejde o "asistenta žáka"). Proto se domnívám, že ani na konci povinné školní docházky nemusí být přítomnost asistenta pro žáka nijak ponižující - asistent může pod vedením pedagoga pracovat s různými žáky třídy (a tím pomáhat učiteli, aby on sám měl více času na žáka se speciálními vzdělávacími potřebami), rozhodně nemusí být ve své práci vázán jen na podporu jednoho žáka.