Jsou na ozdravném pobytu jiné kompetence učitelů a asistentů?

Vytvořeno: 19.02.2020
dobrý den,
chtěla jsem se zeptat, zda je rozdíl mezi činnosti učitelů a asistentů v případě ozdravného pobytu, kde nejde o výuku. Jedná se o to, že nám bylo sděleno, že na ozdravném pobytu budeme vykonávat pouze dozory na chodbách, protože nejsme schopny se postarat o děti. Dle mého názoru jsme pedagogičtí pracovníci, se stejnou zodpovědností za děti jako učitelé. Můžete mi prosím sdělit, jak to tedy je?

Odpověď:

Dobrý den, nevím přesně, jaké aktivity budou na Vašem pobytu probíhat, tedy ani neumím zhodnotit přesně Vaše zapojení - nicméně zvláštní tento přístup je. A předpokládám, že i na ozdravném pobytu budou probíhat výukové činnosti. Obecně platí, že asistent pedagoga má zodpovědnost za bezpečnost a ochranu zdraví dětí, ve stejné míře jako učitel, a díky tomu s dětmi může pracovat sám (toto pravidlo neplatí jen u MŠ při pobytech mimo školu). Zároveň má ale asistent pracovat "podle pokynů jiného pedagogického pracovníka" (vyhláška č. 27/2016 Sb., §5), nepředpokládá se tedy, že by měl sám připravovat program. Vzdělávací a výchovné aktivity řídí učitel, který je pak i zodpovědný za jejich výsledky.

«   zpět