Jsou na ozdravném pobytu jiné kompetence učitelů a asistentů?
Vytvořeno: 19.02.2020
dobrý den,
chtěla jsem se zeptat, zda je rozdíl mezi činnosti učitelů a asistentů v případě ozdravného pobytu, kde nejde o výuku. Jedná se o to, že nám bylo sděleno, že na ozdravném pobytu budeme vykonávat pouze dozory na chodbách, protože nejsme schopny se postarat o děti. Dle mého názoru jsme pedagogičtí pracovníci, se stejnou zodpovědností za děti jako učitelé. Můžete mi prosím sdělit, jak to tedy je?
chtěla jsem se zeptat, zda je rozdíl mezi činnosti učitelů a asistentů v případě ozdravného pobytu, kde nejde o výuku. Jedná se o to, že nám bylo sděleno, že na ozdravném pobytu budeme vykonávat pouze dozory na chodbách, protože nejsme schopny se postarat o děti. Dle mého názoru jsme pedagogičtí pracovníci, se stejnou zodpovědností za děti jako učitelé. Můžete mi prosím sdělit, jak to tedy je?
Odpověď:
Dobrý den,
nevím přesně, jaké aktivity budou na Vašem pobytu probíhat, tedy ani neumím zhodnotit přesně Vaše zapojení - nicméně zvláštní tento přístup je. A předpokládám, že i na ozdravném pobytu budou probíhat výukové činnosti.
Obecně platí, že asistent pedagoga má zodpovědnost za bezpečnost a ochranu zdraví dětí, ve stejné míře jako učitel, a díky tomu s dětmi může pracovat sám (toto pravidlo neplatí jen u MŠ při pobytech mimo školu). Zároveň má ale asistent pracovat "podle pokynů jiného pedagogického pracovníka" (vyhláška č. 27/2016 Sb., §5), nepředpokládá se tedy, že by měl sám připravovat program. Vzdělávací a výchovné aktivity řídí učitel, který je pak i zodpovědný za jejich výsledky.