Jak má fungovat AP na ŠVP?
Vytvořeno: 05.01.2020
Dobrý den, mám AP u holčičky ve 3. tř. se svalovou dystrofií, chodí pomalu, potřebuje dopomoc se vstáváním ze židle, pro delší cesty má kočárek. Matka trvá na odjezdu na ŠVP na Vysočinu. Nemám s tím problém až do chvíle, kdy uplyne denní pracovní doba AP. Sebeobsluhu sama nezvládne, už vůbec ne sprchu, schody...Jak situaci správně vyřešit, když já už budu mít na "starosti" dalších 20 jejich spolužáků a s kolegyněmi se musíme podělit i o další služby? Děkuji za odpověď.
Odpověď:
Dobrý den,
taková situace (účast žáka s větší potřebou podpory na škole v přírodě) bohužel nemá žádné standardní řešení. Většinou záleží na možnostech školy, event. také na dohodě s rodiči žáka - možností je několik, např.:
1. Pedagogický doprovod na ŠvP (asistent a učitelé) se u žákyně prostřídají i během odpolední tak, aby byla potřebná podpora zajištěna i v době mimo vyučování. Mnohdy toto dělají ze své dobré vůle, méně často za to dostanou od vedení školy nějakou menší odměnu nebo třeba pár hodin do náhradního volna.
2. Asistentka pedagoga je na dobu ŠvP zaměstnána i jako osobní asistentka. Dopoledne pomáhá jako asistentka pedagoga, za což je placena školou, odpoledne a večer pomáhá jako osobní asistentka, za což je placena rodiči žákyně nebo nějakou organizací registrovanou jako poskytovatel sociálních služeb.
3. Na ŠvP se účastní i rodič žákyně. Dopoledne dívce pomáhá asistentka pedagoga, odpoledne rodič.