Do třídy přišlo druhé integrované dítě. Zvýší se ohodnocení asistenta?
Vytvořeno: 03.07.2015
Dobrý den, ve třídě je žák s Aspergrovým syndromem a má přiděleného AP celý úvazek , nyní do třídy přijde dívka, mutismus, Asperger, fobie , má od PPP přiděleného asistenta opět na plný úvazek, a asistent, který je ve třídě k původnímu žákovi má u svého jména přidělenu tuto žákyni, při stejném platu, bez jakéhokoliv zvýhodnění oproti asistentům, kteří jsou ve třídě pouze s jedním dítětem s nárokem na asistenta. Rozvrh třídy je 33hodin + 2h nepřímé činnosti = 0, 875 úvazku pro AP, která je ve třídě od 7:45 bez možnosti jídla, pouze s rychlým odchodem na toaletu. Je to úplně v pořádku? Je to o moc více práce, při stejném platu a úvazku. Moc děkuji za pochopení a odpověď.
Odpověď:
Dobrý den,
z pohledu legislativních předpisů není na Vámi popisovaném případu (bohužel) nic chybného - tedy ano, taková situace může být v pořádku. Důležité je k tomu dodat, že asistent pedagoga je (už z názvu samotné profese) asistentem učitele, nikoli asistentem konkrétních žáků... a může být asistentem učitele ve třídě, kde je jen jeden žák se speciálními vzdělávacími potřebami, stejně dobře jako může být asistentem učitele ve třídě, kde je třeba pět žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Ono také někdy jeden žák například s poruchou autistického spektra nebo s ADHD klidně vydá za pět...
Je ale pravda, že není vyloučené, aby v jedné třídě s dvěma integrovanými žáky byli i dva asistenti pedagoga - zde ale kromě doporučení PPP záleží i na objemu finančních prostředků, které na platy asistentů škola dostane.
Pravda je, že 2 hodiny na nepřímou pedagogickou činnost je málo, bohužel i toto zákon ale připouští. Přestávky v práci se řídí obecným zákoníkem práce a v podstatě by v praxi měly být shodné s přestávkami, které mají učitelé.