Jaká je náplň AP ve školní družině?
Vytvořeno: 25.11.2019
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na náplň práce AP ve školní družině. AP je ve školní družině přidělěn k žákovi s problémovým chováním. Paní vychovatelka odchází s části žáků na vycházku a druhou část žáků (kde je i tento problémový s přiděleným AP) zanechá asistentovi v družině na běžné činnosti - z důvodů odchodů těchto dětí na kroužky, domů, apod. AP je přece přidělelen do družiny jako podpůrné opatření k určitému žákovi, nikoliv aby nahrazoval vychovatelku.Tento žák by se měl účastnich všech běžných činností v družině a neměl by být z některých činností vyřazován. Děje se to pravidelně. Je to v pořádku? Děkuji za odpověď.
Odpověď:
Dobrý den,
toto je velmi obtížné posoudit bez znalosti bližších okolností.
Principiálně máte pravdu - základní rolí asistenta pedagoga je podporovat učitele nebo vychovatele tak, aby on sám (učitel/vychovatel) měl více času na práci s žákem se speciálními vzdělávacími potřebami.
To, že asistentka pedagoga pracuje v družině i s jinými žáky (než jen se žákem se speciálními vzdělávacími potřebami), určitě není chyba - mělo by to ale sloužit k tomu, že paní vychovatelka bude mít více času i na práci s žákem se spec. vzdělávacími potřebami. Což se u Vás, zdá se, neděje.
Asistent pedagoga by pak měl určitě napomoci i co největšímu zapojení žáka speciálními vzdělávacími potřebami do kolektivu spolužáků (v rámci běžných činností družiny).