Pracuji jako AP s dítětem 14 hodin týdně odděleně. Kdo má dělat přípravy?
Vytvořeno: 01.08.2019
Dobrý den, pracuji na církevní logopedické škole jako sdílený AP pro chlapce s Aspergrem 3 st.PO a pro chlapce s LMD 4st. PO, ve třídě s celkem 9 žáky na 2. stupni, letos jiz v 9.rocniku.
Pracuji dle pokynů ucitelů 14h mimo třídu z jedním z nich, a to na M, Čj, Aj, a z Rj je osvobozen. Zajímalo by mě, kdo má připravit na tyto hodiny práci, kdo ji má kontrolovat. Zatim vše dělám já, dohanime v tomto čase vše, co je potřeba. Mam 36/4, což mně logicky nemůže stačit, protože si na těchto 14 hodin musim neco pripravit a to mam 8.tridu. Chtěla bych se zeptat, jestli na tuto praci nejdou na skolu penize na speciální pedagogickou podporu. A jestli bych mohla požádat o 9. tridu a jestli vůbec mohu takovou činnost celoročně vykonávat s gymnáziem a 4 semestralnim CŽV speciální pedagogika. Nic jiného totiž nedělám, nez chodim do skoly, po skole se pripravuji do skoly a ty 4 hodiny týdně mně absolutně nestačí, kdyz jeste pridam porady, schůzky, administrativní veci. Děkuji za odpověď
Pracuji dle pokynů ucitelů 14h mimo třídu z jedním z nich, a to na M, Čj, Aj, a z Rj je osvobozen. Zajímalo by mě, kdo má připravit na tyto hodiny práci, kdo ji má kontrolovat. Zatim vše dělám já, dohanime v tomto čase vše, co je potřeba. Mam 36/4, což mně logicky nemůže stačit, protože si na těchto 14 hodin musim neco pripravit a to mam 8.tridu. Chtěla bych se zeptat, jestli na tuto praci nejdou na skolu penize na speciální pedagogickou podporu. A jestli bych mohla požádat o 9. tridu a jestli vůbec mohu takovou činnost celoročně vykonávat s gymnáziem a 4 semestralnim CŽV speciální pedagogika. Nic jiného totiž nedělám, nez chodim do skoly, po skole se pripravuji do skoly a ty 4 hodiny týdně mně absolutně nestačí, kdyz jeste pridam porady, schůzky, administrativní veci. Děkuji za odpověď
Odpověď:
Dobrý den,
situace je to poměrně složitá.
Už jen to, že s žákem trávíte týdně 14 hodin odděleně je na pováženou - nerad bych to soudil bez bližších znalostí situace, ale obecně je takové řešení považované za extrémní (přednost by jasně mělo mít společné vzdělávání žáka v kolektivu spolužáků) a mělo by být voleno jen výjimečně...
Určitě byste neměla zastupovat učitele a žáka sama učit novou látku, na to skutečně nemáte potřebné vzdělání. Totéž se pak týká příprav na výuku - učitel studoval 5 let na vysoké škole, aby byl odborně kvalifikovaný na tvorbu příprav na výuku, a tudíž nemůže tuto činnost zcela převést na Vás.
Možná řešení jsou obecně dvě: A) Buď přípravy dělá výhradně učitel, jen výjimečně s pomocí asistenta. B) Anebo část příprav dělá asistent, učitel ale u těchto příprav kontroluje jejich správnost.
Škola žádný extra rozpočet na tvorbu příprav na výuku nedostává, toto se považuje za běžnou (standardní) činnost školy. Poměr přímé a nepřímé pedagogické činnosti ve výši 36/4 je bohužel neměnný, je předepsaný současně platnou verzí vyhlášky (č. 27/2016 Sb., příloha 1).
Ve Vaší situaci by bylo nejlepší oslovit učitele (event. ředitele), popsat jim náročnost stávajícího řešení a pořádat o jiné nastavení tvorby příprav pro žáka.