Těžká porucha chování a asistent pedagoga

Vytvořeno: 27.05.2015
Dobrý den,
mám na Vás dotaz.
Máme syna, který chodí do 4. třídy ZŠ. Od paní dětské psychiatričky mu byla přidělena diagnóza těžké poruchy chování. Má syn nárok na přidělení asistenta pedagoga? Pokud ano, na které předměty by mu byl přidělen nebo by mohl mít nárok na asistenta pedagoga každý den a na každou vyučovací hodinu?
Měl by syn nárok i na individuální plán?
Jak často máme být v kontaktu se školou a jakou formou - maily, osobní pravidelné návštěvy, apod.
(co by bylo výhodnější)? Děkuji předem za Vaši odpověď.

Odpověď:

Dobrý den, ve velmi obecné rovině lze říci, že žáci s těžkými poruchami chování zpravidla mívají nárok na přidělení asistenta pedagoga do dané třídy i na úpravu vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu (IVP); vhodná je u nich i intenzivní komunikace mezi školou a rodinou (osobně nebo i emailem, klidně i každý den nebo obden, nejen s učiteli, ale i s poradenskými pracovníky školy - výchovným poradcem, případně školním psychologem) . Rozsah asistentské podpory nelze přesně určit bez detailní znalosti konkrétního žáka a jeho projevů chování. V konkrétní rovině Vám především doporučujeme návštěvu školského poradenského zařízení - tj. pedagogicko-psychologické poradny nebo speciálně pedagogického centra. Tam Vám na základě komplexní diagnostiky syna vystaví doporučení s případným návrhem na zřízení pozice asistenta pedagoga i s návrhem na úpravu vzdělávání v IVP.

«   zpět