Může AP pomáhat dítěti s ADHD v družině nebo na škole v přírodě?

Vytvořeno: 05.05.2015
Dobrý den,
Dcera 7,5 roku, 1. třída - byla jí na základě PPP přidělena asistentka. Přesto nám doporučili, aby nechodila do družiny, nyní doporučili, aby nejela na školu v přírodě. Bude tak naprosto vyloučena z kolektivu. Má diagnostikováno ADHD a poruchu pozornosti. Nekontrolovatelně někdy utíká (na procházkách). Dceru jsme adoptovali ve 3 letech. Je v pořádku jí takto distancovat od kolektivu? Děti má ráda a v kolektivu nedělá problémy. Je běžné, že přidělená asistentka by jí nemohla ohlídat na škole v přírodě?
Děkuji a přeji hezký den
Širin Pohořalá

Odpověď:

Dobrý den, na Váš dotaz bohužel nelze konkrétně odpovědět, protože neznáme řadu důležitých informací - nevíme, jak velký má asistentka úvazek, neznáme konkrétní specifické potřeby Vaší dcery (ADHD je velmi složitá diagnóza, spektrum lidí s a ADHD zahrnuje jak jedince s "pouhými" drobnými poruchami pozornosti, tak i osoby se závažnými poruchami nejen pozornosti, ale i sociálních vazeb a chování). Tedy alespoň pár obecných informací: Asistent pedagoga je do třídy a školy přidělen v první řadě proto, aby pomohl učitelům s prací ve třídě, ve které je integrován žák se speciálními vzdělávacími potřebami - smyslem funkce asistenta pedagoga je tedy efektivní fungování žákovských kolektivů, ve kterých jsou integrovaní žáci s postižením. Pokud je úvazek asistenta pedagoga dostatečně vysoký, aby pokryl i pomoc ve školní družině, mělo by být integrovanému žákovi umožněno, aby družinu navštěvoval (s kolektivem zde pak pracuje vychovatelka společně s asistentem). Asistent pedagoga je stejně jako učitel pedagogickým pracovníkem školy, proto se může - stejně jako učitel - účastnit i školy v přírodě. Pokud je úvazek asistenta dostatečně vysoký a diagnóza integrovaného žáka umožňuje zajistit na vícedenní školní akci jeho bezpečnost, považujeme za vhodné, aby se integrovaný žák i asistent školy v přírodě účastnili.

«   zpět