Jak jsou pravomoci k doporučení péče asistenta rozděleny mezi PPP a SPC?
Vytvořeno: 17.04.2015
Dobrý den,
jako dobrovolná "doučovatelka" devítiletého chlapce s vývojovou dysfázií se snažím chlapcovu matku podpořit v získání pedagogického asistenta do chlapcovi školy. V PPP pro Prahu 7 a 8 nám řekli, že nemají pravomoc doporučit asistenta pro někoho s diagnózou vývojové dysfázie a že se máme obrátit na SPC pro děti s vadami řeči.
Chtěla bych se zeptat, jestli je to pravda a příp. jak přesně jsou tyto pravomoci mezi PPP a SPC rozděleny (jaké diagnózy patří kam a proč)?
Děkuji moc za odpověď, s pozdravem
Anna Kadlecová
jako dobrovolná "doučovatelka" devítiletého chlapce s vývojovou dysfázií se snažím chlapcovu matku podpořit v získání pedagogického asistenta do chlapcovi školy. V PPP pro Prahu 7 a 8 nám řekli, že nemají pravomoc doporučit asistenta pro někoho s diagnózou vývojové dysfázie a že se máme obrátit na SPC pro děti s vadami řeči.
Chtěla bych se zeptat, jestli je to pravda a příp. jak přesně jsou tyto pravomoci mezi PPP a SPC rozděleny (jaké diagnózy patří kam a proč)?
Děkuji moc za odpověď, s pozdravem
Anna Kadlecová
Odpověď:
Dobrý den,
konkrétní náplň činností obou typů školských poradenských zařízení upravuje vyhláška č. 72/2005 Sb. (ve znění vyhlášky 116/2011 Sb.), v některých ohledech není hranice mezi činností PPP a SPC definována zcela přesně, zpravidla je to ale tak, že PPP mají v péči žáky s výchovnými problémy a "méně závažnými diagnózami" (dyslexie, dysgrafie...) a SPC zajišťují podporu žáků se závažnějšími druhy zdravotních postižení (kam patří i vývojová dysfázie).
Zřízení pozice asistenta pedagoga může doporučit jak PPP, tak i SPC, některé krajské úřady (v případě Prahy magistrát) při schvalování dotací na asistenty upřednostňují doporučení z SPC.
Kontakt na SPC podle krajské příslušnosti najdete na webu Asociace pracovníků SPC (http://www.apspc.cz/).