AP pro žáka se zdravotním znevýhodněním na SŠ
Vytvořeno: 16.12.2014
Dobrý den, mám dotaz jak je to se zřízením asistenta pedagoga pro žáka se zdravotním znevýhodněním
na střední škole. Konkrétně jde o diagnózu OCD s poruchami nálady. Je nějaký rozdíl v legislativě oproti žákům přimo se zdravotním postižením ?
na střední škole. Konkrétně jde o diagnózu OCD s poruchami nálady. Je nějaký rozdíl v legislativě oproti žákům přimo se zdravotním postižením ?
Odpověď:
Dobrý den,
zřizování pozice asistenta pedagoga (AP) ve třídě, ve které je vzděláván žák se zdravotním znevýhodněním, je skutečně poněkud problematické.
Z pohledu legislativy platí vše stejně, jako u asistentů u žáků se zdravotním postižením - příslušná legislativa viz http://www.asistentpedagoga.cz/zakony-a-vyhlasky/, shodné jsou i základní parametry náplně práce takových asistentů.
Problém ale vzniká v praxi - školský zákon (§16, odst. 9) totiž sice říká, že ředitel školy může zřídit funkci AP ve třídě, ve které vzděláván žák se speciálními vzdělávacími potřebami (tedy i žák se zdravotním znevýhodněním typu např. obsedantně kompulzivní poruchy), v praxi ale existují dva oddělené dotační programy zaměřené zvlášť na AP u žáků se zdravotním postižením a zvlášť na AP pro žáky se sociálním znevýhodněním, na kategorii žáků se zdravotním znevýhodněním se zde jaksi zapomíná.
Doporučujeme proto obrátit se na odbor školství Vaše krajského úřadu a konzultovat s nimi možnost zařazení Vaší žádost o zřízení funkce AP a získání dotace na mzdové prostředky do dotačního programu na asistenty pedagoga pro žáky se zdravotním postižením. K žádosti musíte přiložit posudek PPP nebo SPC, ve kterém je zřízení funkce asistenta pedagoga doporučeno.