jak mám postupovat, když paní učitelka chce, abych neseděla jako AP u integrovaného žáka?
Vytvořeno: 25.09.2017
Jsem asistentkou u kluka v 2.ročníku,který má právo na asistenta 3 vyuč hodiny denně. Teď mi paní učitelka oznámila, že byla by radši, kdybych seděla někde vzadu a jen bych chodila kontrolovat či pracuje nebo ne a či potřebuje pomoc. Že neměl by se na mě tolik spoléhat. Tak k čemu vlastně tam mám být. Některé děti si povídají, vykřikují a on ani není schopný sledovat a poslouchat co má dělat. Prosím o radu jak mám postupovat.Děkuji.
Odpověď:
Dobrý den,
je mi líto, ale obávám se, že to nelze takto na dálku úplně posoudit... Každopádně mezi důležité předpoklady správné práce asistenta pedagoga patří i to, že:
- asistent podporuje žáka se speciálními vzdělávacími potřebami tak, aby byl žák vedený k maximální možné míře samostatnosti; určitě není žádoucí pomáhat dítěti s něčím, co zvládne samo;
- asistent pracuje pod vedením pedagoga, plní úkoly podle pokynů učitele;
- zároveň ale učitel ví, jaká je role asistenta pedagoga a jak jeho práci smysluplně využít.
Protože jste asistentkou pedagoga - tedy asistentkou paní učitelky - určitě nemůžete neposlouchat její instrukce, pokud ale se zadáním práce od paní učitelky dlouhodobě nesouhlasíte, můžete se o možnostech lepšího nastavení své práce poradit s výchovnou poradkyní z Vaší školy nebo s někým z vedení školy.
Po dohodě s paní učitelkou určitě můžete v dané třídě pomáhat i s ostatními žáky této třídy - i to může patřit do náplně práce asistenta pedagoga.