AP
Vytvořeno: 12.03.2017
Dobrý den,
v prvním ročníku máme tři třídy a v každé je jedno dítě s AP. Tyto děti se speciálními vzdělávacími potřebami zvyšují náročnost pedagogické práce jen mírně. Slyšela jsem názor, že tyto děti by měly být v jedné třídě s jedním AP. Je tento názor správný?
Děkuji za odpověď.
Jana Svobodová
v prvním ročníku máme tři třídy a v každé je jedno dítě s AP. Tyto děti se speciálními vzdělávacími potřebami zvyšují náročnost pedagogické práce jen mírně. Slyšela jsem názor, že tyto děti by měly být v jedné třídě s jedním AP. Je tento názor správný?
Děkuji za odpověď.
Jana Svobodová
Odpověď:
Dobrý den,
obě varianty jsou možné - můžete mít tři třídy a v každé jednoho žáka se speciálními vzdělávacími potřebami a jednoho asistenta pedagoga (pravděpodobně na menší pracovní úvazek), ale můžete mít klidně i všechny tři žáky se speciálními vzdělávacími potřebami kumulované v jedné třídě s jedním asistentem pedagoga (nebo třeba i s dvěma asistenty pedagoga, což je organizačně náročné, ale z pohledu legislativy možné).
Vždy záleží na tom, co bude nejlepší pro děti - jestli je mít oddělené, třeba i s menší asistentskou podporou, nebo kumulované, s vyšší podporu asistenta.
Z praxe pak také víme, že často záleží i na schopnostech učitelů - jestli všechny učitelky v oněch třech třídách umí pracovat s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (a pak je lepší žáky rozdělit) anebo jestli je mezi nimi jen jedna učitelka výrazněji schopná začlenit takové žáky do provozu běžné třídy (a pak může být lepší kumulovat tyto žáky u této učitelky).