Aktuality

Zvoní: Dobře víme, jak se ve škole cítí mentálně zaostalé děti

Přinášíme text Kateřiny Lánské, který vyšel v posledním čísle časopisu Zvoní! pod názvem Dobře víme, jak se ve škole cítí mentálně zaostalé děti a věnuje se paragrafu 16 v připravované novele školského zákona (najdete ho ZDE).

Paragraf 16 novely školského zákona by se měl vyučovat na právnických fakultách jako učebnicový příklad toho, jak vytvořit zákon ohybatelný pro každou příležitost.

Poslanci v těchto dnech projednávají novelu školského zákona. Zásadní změnou, kterou přináší, je způsob posuzování toho, jak přistupovat k dětem, které mají při výuce nějaké zvláštní potřeby. Je jím takzvaný systém podpůrných opatření. Zdravotně nebo mentálně hendikepované děti ani děti ohrožené sociálním vyloučením by podle něj neměly být primárně posuzovány podle diagnóz lékařských a poradenských zařízení, ale podle toho, jakou potřebují podporu, aby se mohly vzdělávat, jak nejlépe to dokážou.

To je jednoznačně velký krok dobrým směrem. O to překvapivější bylo, když se těsně před schválením zákona vládou do druhého odstavce paragrafu 16 mezi ostatní podpůrná opatření dostává písmeno “i“, v kruzích odborníků, kteří přípravu novely pozorně sledovali, familiárně nazývané jako “íčko“.

Nevyzpytatelné “íčko“

Toto ustanovení do soupisu podpůrných opatření přináší nečekanou inovaci: zařazení dítěte, žáka nebo studenta do speciální školy nebo třídy. To přináší hned dva problémy...

(Pokračování textu najdete ve čtvrtém čísle časopisu Zvoní nebo na http://www.clovekvtisni.cz/cs/clanky/dobre-vime-jak-se-ve-skole-citi-mentalne-zaostale-deti)

AKTUALITY

ZŠ Zlonice přijme asistenta pedagoga na 0,5 úvazku

10.10.2019

Základní škola Zlonice, okres Kladno přijme asistenta/asistentku pedagoga do 3. třídy k žákovi s II. stupněm podpůrného opatření na 0,5 úvazku s nástupem ihned. Podmínkou přijetí je splnění kvalifikačních předpokladů dle zákona č. 563/2004 Sb. Kurz asistenta pedagoga lze absolvovat i po přijetí, ale maturitní zkouška je podmínkou. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013