<< předchozí 06/2017 další >>
PO ÚT ST ČT SO NE
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09

Asistent pedagoga

Práce asistenta pedagoga

Vyhláška č. 27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných

Do srpna 2016 byly základní činnosti asistenta pedagoga definovány vyhláškou č. 73/2005 Sb., ve znění pozdější novelizace vyhláškou č. 147/2011 Sb.

S platností od 1. 9. 2016 byla tato vyhláška nahrazena vyhláškou č. 27/2016 Sb., která v §5 k činnostem asistenta pedagoga uvádí, že:

  • asistent pedagoga poskytuje podporu jinému pedagogickému pracovníkovi (učiteli, vychovateli, spec. pedagogovi apod.) při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (odstavec 1);
  • asistent pedagoga pracuje podle potřeby s žákem se speciálními vzdělávacími potřebami nebo i s ostatními žáky třídy (odstavec 2);
  • mezi hlavní aktivity asistenta pedagoga mohou patřit následující činnosti:

„(3) Hlavními činnostmi asistenta pedagoga jsou

a) pomoc při výchovné a vzdělávací činnosti a pomoc při komunikaci se žáky, zákonnými zástupci žáků a s komunitou, ze které žák pochází,
b) pomoc žákům v adaptaci na školní prostředí,
c) pomoc žákům při výuce a při přípravě na výuku; žák je přitom veden k nejvyšší možné míře samostatnosti,
d) nezbytná pomoc žákům při sebeobsluze a pohybu během vyučování a při akcích pořádaných školou mimo místo, kde škola v souladu se zápisem do školského rejstříku uskutečňuje vzdělávání nebo školské služby, 
e) další činnosti uvedené v jiném právním předpise.“

Bod „e)“ zde odkazuje na bližší popis činností asistenta pedagoga uváděný v katalogu prací.

AKTUALITY

Matka z Brna hledá pro syna s PAS asistenta pedagoga

29.06.2017

Jsem z Brna a hledám pro svého syna s podezřením na PAS (má dva a půl roku) asistenta pedagoga od září 2018. Ráda bych někoho, kdo má k teto problematice vztah a hlavně zkušenosti. Podotýkám, že syn není agresivní. Byla bych velmi ráda, kdyby si dotyčný v průběhu příštího školního roku vytvořil s naším synem vztah prostřednictvím občasného hlídání u nás doma nebo formou procházek. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013