<< předchozí 06/2018 další >>
PO ÚT ST ČT SO NE
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08

Další zdroje informací o AP

WEBSTER, R. et al. (2010) Double standards and first principles: framing teaching assistant support for pupils with special education needs.

Autoři článku shrnují poznatky z dlouhodobého výzkumu DISS, přinášejí zajímavé poznatky ohledně efektivity práce asistentů pedagoga s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a zdůrazňují potřebu užší spolupráce asistentů s pedagogy.

Výzkumný projekt DISS (the Deployment and Impact of Support Staff project) byl realizován Ministerstvem školství Velké Británie v letech 2003 –2008. Výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkových šetření mezi pedagogy i prostřednictvím pozorování práce asistentů ve školách.

Patrně nejzajímavějším výstupem výzkumu bylo zjištění týkající se dopadů práce asistentů pedagoga na „akademické“ pokroky žáků (v jazyce, matematice a přírodních vědách): výzkumníci zjistili, že žáci, kterým byla poskytována podpora asistenta pedagoga, dosahovali často horší výsledků než shodní žáci, kterým služby asistenta byly poskytovány jen málo nebo nebyly poskytovány vůbec. Autoři rovněž poukazují na to, že „znevýhodňující charakteristiky“ žáků s SVP byly předem zohledněny v statistických zpracováních výsledků, a tedy že nelze horší výsledky žáků pracujících s asistentem pedagoga vysvětlit přítomností speciálních vzdělávacích potřeb. V souvislosti se špatnými výsledky žáků podporovaných asistenty pokazují autoři článku na nižší vzdělání asistentů (v porovnání s učiteli) a na časté využívání asistentů jako primárních vzdělavatelů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Dále autoři článku poukazují na odlišnosti v zaměření práce asistentů a pedagogů: Zatímco učitelé zapojení ve výzkumu pracovali v přímé pedagogické činnosti hlavně s celým kolektivem žáků, asistenti pracovali s žáky především individuálně (hlavně na 2. stupni) nebo ve skupinách o počtu dvou až pěti žáků.
Velké nedostatky odhalil popisovaný výzkum i v oblasti společné přípravy asistentů a pedagogů – celé tři čtvrtiny učitelů neměli žádný vymezený čas pro společné přípravy (s asistentem na výuku) a pro poskytování zpětné vazby asistentovi, se kterým spolupracují.
Na základě dat z výzkumu DISS autoři článku rovněž poukazují na nedostatky v interakci mezi asistenty a podporovanými žáky: ve srovnání s učiteli asistenti žákům častěji napovídali, častěji za žáky odpovídali a častěji žákům poskytovali matoucí nebo nesprávné výklady učiva. Interakce mezi asistenty a žáky byly také často zaměřené na samotné plnění úkolů (aniž by ověřovaly, zda žák látce porozuměl a zda si jí dostatečně osvojil).

Zdroj: WEBSTER, R., BLATCHFORD, P., BASSET, P., BROWN, P., MARTIN, C., RUSSELL, A. 2010. Double standards and first principles: framing teaching assistant support for pupils with special education needs. European Journal of Special Needs Education. 2010, č. 4, s. 319-336. ISSN 0885-6257.

AKTUALITY

MŠ v Praze 8 hledá od července 2018 asistenta pedagoga

22.06.2018

Soukromá MŠ v Praze 8 - Karlíně, hledá od července kvalifikovaného Asistenta/ku pedagoga. Práce 6 hod. denně, ve třídě max. 15 dětí, 2 pedagogové. Velmi příjemné a přátelské prostředí, další vzdělávání, 8 týdnů dovolené, placené přesčasy, bonusy, pracovní smlouva. 14 000,- Kč. >>

Asistentka pedagoga s praxí hledá práci v Praze 4

13.06.2018

Mám zájem o zkrácený úvazek, nebo dle Vaší nabídky. Mám SŠ s maturitou, akreditovaný kurz pedagogiky pro AP a zároveň mám profesní kvalifikaci jako chůva pro děti do zahájení školní docházky. Praxi mam ve speciální třídě, ale i běžné (ADHD, ADD, DMO, SPU, Aspergerův syndrom a Autismus). Nástup možný koncem srpna, nebo od 1. 9. 2018 >>

Asistentka pedagoga hledá uplatnění v MŠ nebo ZŠ v Ostravě

13.06.2018

Hledám práci na pozici asistentky pedagoga v MŠ / ZŠ v Ostravě. Nejlépe částečný úvazek, od 9/2018 nebo dle domluvy. Mám ukončené středoškolské vzdělání v oboru pedagogika pro asistenty ve školství s maturitní zkouškou z ČJ, PSY, PED, M a TV s metodikou. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013