O projektu

Novinky v projektu

Publikace vychází ze  ze zkušeností z projektu Školní asistent i z rozhovorů s asistentkami a řediteli zapojených škol.

Vedle hlavních informací o profesi asistentů a jejich pozici ve vzdělávacím systému se publikace věnuje hlavně jednotlivým oblastem práce asistentů se sociálně znevýhodněnými žáky (ve vyučování i při doučování), komunikaci asistentů s rodinami těchto žáků a otázkám spojeným s metodickým vedením a hodnocením práce asistentů.

Jedním z prvních čtenářů publikace byla Klára Šimáčková Laurenčíková, předsedkyně České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání, která shrnuje svůj dojem z knihy v předmluvě: „…Za slovy v knize je obrovská praktická zkušenost, která může pomoci začátečníkům, studentům, ale i odborné pedagogické veřejnosti; všem těm, kteří hledají poctivou oporu pro práci asistenta pedagoga. Jsem si jistá, že vás čeká obohacující a místy i dojemné čtení.“

Publikace je volně ke stažení na internetové adrese: http://www.asistentpedagoga.cz/asistence-ve-vzdelavani-zaku-se-socialnim-vzdelavanim

Pokud máte zájem o tištěnou podobu, napište nám na michal.kryl@novaskolaops.cz.

Tiskovou zprávu k vydání příručky si můžete přečíst ZDE.

AKTUALITY

Inspirace pro práci asistentů: Jak podporovat čtenářství u žáků s poruchami pozornosti

12.10.2020

V běžných základních školách se můžeme stále častěji setkat i s žáky se specifickými poruchami pozornosti. A protože řada těchto žáků má k dispozici podporu asistenta pedagoga, a také proto, že mnozí tito žáci mají obtíže s osvojování čtenářských dovedností, přinášíme Vám několik doporučení, jak podpořit jejich úspěch při osvojování čtenářských dovedností a pomoci budovat zájem těchto žáků o čtení jako takové. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013