Dnes < > March 2020
Sunday PO ÚT ST ČT SO
Mar 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Apr 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Další zdroje informací o AP

VORÁČ, E., STRAKOVÁ, J. (2003) Jak pomoci romským dětem na cestě ke vzdělání. O práci romských asistentů.

Na práci romských asistentů se Jana Straková ptala předsedy občanského sdružení KHAMORO (z Chodova u Karlových Varů) Emila Voráče. 

V úvodu rozhovoru s Janou Strakovou představuje Emil Voráč činnost občanského sdružení, popisuje své zkušenosti z lektorování romských asistentů a uvádí praktické příklady oblastí spolupráce, ve kterých může být romský asistent učiteli prospěšný (např. že může učiteli vysvětlit, že v romštině není výraz pro pravou a levou a tedy že může být pro romské žáky obtížnější osvojit si tyto pojmy). 

V rozhovoru Emil Voráč rovněž upozorňuje na to, že komunikace se školou a jejími reprezentanty často není pro romské rodiče žáků vůbec jednoduchá, především kvůli četným komunikačním bariérám.

Dále E. Voráč rovněž zdůrazňuje správné nastavení spolupráce mezi školou, asistentem pedagoga a rodinou a upozorňuje na výhody, které by mělo financování asistenta z jiných zdrojů než z prostředků školy: „Úkolem romského asistenta není dělat poslíčka mezi školou a rodiči, ale naopak přivést rodiče do školy, aby se sami naučili řešit eventuální problémy s učiteli. Romský asistent má napomoci vzájemnému porozumění, vysvětlovat, co je potřeba. Z tohoto důvodu je také důležité, aby nebyl placen školou, musí vystupovat jako nezávislá osoba. Jeho posláním je také šířit ve škole informace o romských tradicích, zvycích, o romské kultuře. Jen tak pomůže tomu, aby učitelé svým romským žákům lépe porozuměli, začali si vážit jich i jejich rodičů. A umožní dětem, aby se za svůj romský původ nestyděly, ale byly na něj naopak hrdé.“ (s. 4)

Zdroj: VORÁČ, E., STRAKOVÁ, J. 2003. Jak pomoci romským dětem na cestě ke vzdělání. O práci romských asistentů. Moderní vyučování 5/2003, s.3-5. ISSN 1211-6858.

AKTUALITY

Asistent pedagoga s praxí hledá místo v Kladně a okolí, případně v Praze 6

24.03.2020

Asistent pedagoga (3 roky praxe) shání uplatnění na prvním stupni ZŠ. Mám zkušenosti také jako školní asistent (praxe 1 rok) a vychovatel v družině (praxe 1 rok). Mám zkušenosti mám s dětmi s poruchou učení, soustředění, ADHD a také autisty. Nejideálnější by pro mě bylo pracovat na Kladně, ale také v blízkém okolí Tuchoměřic, kde bydlím. Dopravuji se hromadnou dopravou, nezavrhl bych tedy ani volné místo v Praze, poblíž zastávky Bořislavka nebo Veleslavín. >>

Asistentka pedagoga hledá práci v okolí Příbrami a Blatné

23.03.2020

Sháním práci na pozici asistenta pedagoga v okolí Příbram, Blatná. Měla bych zájem o uplatnění v tomto oboru nejlépe v MŠ, nebo ZŠ na zkrácený úvazek, ale může být i plný. Mám středoškolské vzdělání zdravotnického směru, zakončené maturitní zkouškou a akreditovaný kurz asistenta pedagoga. Mohu nastoupit kdykoliv, třeba jen jako záskok. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013