Dnes < > May 2019
Sunday PO ÚT ST ČT SO
28
29
30
May 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Jun 1
2
3
4
5
6
7
8

Další zdroje informací o AP

VORÁČ, E., STRAKOVÁ, J. (2003) Jak pomoci romským dětem na cestě ke vzdělání. O práci romských asistentů.

Na práci romských asistentů se Jana Straková ptala předsedy občanského sdružení KHAMORO (z Chodova u Karlových Varů) Emila Voráče. 

V úvodu rozhovoru s Janou Strakovou představuje Emil Voráč činnost občanského sdružení, popisuje své zkušenosti z lektorování romských asistentů a uvádí praktické příklady oblastí spolupráce, ve kterých může být romský asistent učiteli prospěšný (např. že může učiteli vysvětlit, že v romštině není výraz pro pravou a levou a tedy že může být pro romské žáky obtížnější osvojit si tyto pojmy). 

V rozhovoru Emil Voráč rovněž upozorňuje na to, že komunikace se školou a jejími reprezentanty často není pro romské rodiče žáků vůbec jednoduchá, především kvůli četným komunikačním bariérám.

Dále E. Voráč rovněž zdůrazňuje správné nastavení spolupráce mezi školou, asistentem pedagoga a rodinou a upozorňuje na výhody, které by mělo financování asistenta z jiných zdrojů než z prostředků školy: „Úkolem romského asistenta není dělat poslíčka mezi školou a rodiči, ale naopak přivést rodiče do školy, aby se sami naučili řešit eventuální problémy s učiteli. Romský asistent má napomoci vzájemnému porozumění, vysvětlovat, co je potřeba. Z tohoto důvodu je také důležité, aby nebyl placen školou, musí vystupovat jako nezávislá osoba. Jeho posláním je také šířit ve škole informace o romských tradicích, zvycích, o romské kultuře. Jen tak pomůže tomu, aby učitelé svým romským žákům lépe porozuměli, začali si vážit jich i jejich rodičů. A umožní dětem, aby se za svůj romský původ nestyděly, ale byly na něj naopak hrdé.“ (s. 4)

Zdroj: VORÁČ, E., STRAKOVÁ, J. 2003. Jak pomoci romským dětem na cestě ke vzdělání. O práci romských asistentů. Moderní vyučování 5/2003, s.3-5. ISSN 1211-6858.

AKTUALITY

Asistentka pedagoga s praxí hledá místo v Děčíně a okolí

24.05.2019

Poptávám místo asistenta pedagoga v Děčíně a okolí, Ústí nad Labem od 1.9.2019, úvazek 0,75 či plný. Vzdělání střední odborné + kurz asistenta pedagoga, aktuálně nadstavbové studium. Praxi mám 11 let, z toho tři roky jako AP - druhý stupeň, 3. stupeň ADHD , kombinace disporuch a práce s kolektivem. >>

ScioŠkola v Praze 9 přijme asistenta pedagoga od září 2019

24.05.2019

2. ScioŠkola - základní škola, s.r.o Praha 9, přijme od září 2019 asistenta pedagoga pro žáka v 1. ročníku, nebo v 6. ročníku. Možnost práce na plný i částečný úvazek. Práce v malém a příjemném kolektivu, odpovídající mzdu, 8 týdnu dovolené, 5 dní sick day i další zajímavé benefity. Praxe ve škole výhodou, nikoli podmínkou. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013