Aktuality

Varianty otevírají kurz práce s žáky s odlišným mateřským jazykem pro pedagogy i asistenty

Člověk v tísni / Varianty otevírá kurz Práce s žáky s odlišným mateřským jazykem – pro učitele a asistenty pedagoga (40 h).

Proběhne od 2. do 24. února.

Kurz bude zaměřen na výuku češtiny jako cizího jazyka v heterogenních skupinách. 

Vybíráme z anotace kurzu:

"Poznatky získané na kurzu vám pomohou s přípravou pojmového aparátu pro děti s odlišným mateřským jazykem. Naučíme vás, jak „tlumočit“ z češtiny do češtiny jako druhého jazyka. Pedagogům i asistentům pedagoga představíme různé možnosti spolupráce při přípravě i výuce ve třídě s dětmi s OMJ. Budeme společně hledat cesty, jak zapojovat ostatní žáky do začleňování žáka s OMJ do třídy a výuky, aniž by to „zdržovalo“, ale právě naopak přinášelo nové a obohacující podněty – nejen pro žáka s OMJ, ale pro celou třídu.

Kurz je určen pražským učitelům ne-češtinářům a asistentům pedagoga. Je zdarma."

Více o kurzu najdete na https://www.varianty.cz/kurzy/394-prace-s-zaky-s-odlisnym-materskym-jazykem-pro-ucitele-a-asistenty-pedagoga

AKTUALITY

ZŠ speciální v Psárech přijme asistenta pedagoga

23.09.2020

Pro naši ZŠ speciální v Psárech hledáme asistentku/asistenta pedagoga k dětem s kombinovaným postižením. Úvazek 0,75. Nástup možný ihned. Asistentské vzdělání není nutné, lze dodělat. Dobrá dostupnost z Prahy MHD. >>

MŠ v Říčanech – Kuří hledá asistenta pedagoga na 0,5 úvazek

23.09.2020

Pro Mateřskou školu Kuřátko v Říčanech – Kuří hledáme asistenta pedagoga, 20 hodin/týden, nástup nejlépe 1. října 2020. Nabízíme rodinnou atmosféru malé školy, přátelské a podnětné pracovní prostředí, nové a moderní zázemí, maximální materiální i personální podporu. Požadujeme laskavý, trpělivý a vstřícný přístup k dětem, schopnost pracovat v týmu a umět říci vlastní názor. >>

Jaké jsou vaše zkušenosti z distanční výuky a návratu dětí do školy?

22.09.2020

Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni prosí o vyplnění krátkého dotazníku. Cílem šetření je zmapovat zkušenosti a doporučení asistentů pedagoga a školních asistentů z období distanční výuky a návratu do škol. Šetření je anonymní a jeho výsledky chceme využít jako další podklad do diskusí o roli asistentů v českém vzdělávacím systému. >>

© Nová škola, o.p.s. 2013